Vozeň vyrobili v roku 1921 a odvtedy brázdil železnice Česka a Slovenska ako nákladný vozeň, ktorý prepravoval tovar. Neskôr ho upravili a desiatky rokov slúžil v mostárskom stavebnom vlaku. Bol to takzvaný energovozeň.
"Predmetný vozeň bol po zrušení pravdepodobne v polovici 50. rokoch 20. storočia upravený na tzv. energovozeň, čiže vozeň vezúci elektrocentrálu, z ktorej sa napájal mostársky stavebný vlak a pri práci aj všetky potrebné elektrické náradia a zariadenia," informuje Ria Feik Achbergerová, hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky.
Železničná cesta vozňa sa skončila v rku 2015, kedy ho nasadili poslednýkrát do prevádzky pri oprave železničného mosta ponad Váh v Strečne. "V priebehu roka 2020 sa dohodlo vedenie múzea a Mostného obvodu na prevode vozňa a 5. novembra došlo k jeho presunu do Bratislavy do depozitára, kde bude čakať na zreštaurovanie, už ako historický železničný artefakt," uviedla Achbergerová.
Ako sa ďalej uvádza v tlačovej správe železníc, Železničné múzeum má v zbierke skoro 2300 artefaktov, z toho je 561 zbierkových predmetov a 285 vozidlového charakteru.