Podľa jeho slov je dôležité, aby študenti a žiaci mali kontakt s učiteľmi a kolektívom. Uviedol to v pondelok na tlačovej konferencii, na ktorej koaličná SaS predstavila protipandemický plán - Semafor zdravia.
Podľa ministra školstva je dôležité najmä to, aby boli nastavené pravidlá. Aj školský semafor, ktorý fungoval od septembra, fungoval podľa neho preto, lebo mali dobre nastavené pravidlá. V rámci semaforu bolo v domácej izolácii päť percent žiakov, čo podľa šéfa rezortu školstva znamená, že komunikácia a pravidlá boli nastavené dobre. Zároveň sa budú riadiť podľa špecifických pravidiel v rámci jednotlivých regiónov a navyše k tomu pribaľujú aj školský semafor.
„Tak by sme chceli, aby sme pokračovali aj od 30. novembra v rámci tohto individuálneho semaforu, toho lokálneho školského semaforu. K tomu odporúčame a pribaľujeme komunikáciu v rámci žúp a okresných miest,“ spresnil minister školstva. Spoločne by tak vytvorili mobilné testovacie jednotky, ktoré by na základe požiadavky riaditeľa vedeli prísť na danú školu a dobrovoľne pretestovať učiteľov alebo žiakov so zákonnými zástupcami.
Gröhling dodal, že na ministerstve školstva zároveň zefektívnili jednotlivé finančné transfery a našli balík financií, ktoré by vedeli mestám a župám posielať na to, aby si vytvorili stabilné odberové tímy a fungovali by na požiadanie, čo sa týka riaditeľov, respektíve regionálnych úradov verejného zdravotníctva.