Pedagógovia zo základných, stredných a zo základných umeleckých škôl však chcú mať žiakov čo najskôr v triedach a venovať sa im. Po rokovaní krízového štábu veria, že ich v decembri opäť uvidia v laviciach.
Náhrada za ateliérik neexistuje
Ivana Pančáková (48), ZUŠ Októbrová ulica, Prešov
- Samozrejme, som za návrat do škôl. Som učiteľkou výtvarnej výchovy a to už samo osebe napovedá, že adekvátna náhrada za proces tvorby v ateliériku neexistuje. K tomu dodávam, že som učiteľkou na ZUŠ,
ktorá ponúka žiakom nadštandardné vybavenie, ale hlavne nadštandardné prístupy.
Peter Vrábel (48), riaditeľ ZŠ s MŠ, Horná Streda
- Minister má vymyslieť, za akých podmienok bude návrat možný, predpokladám, že to bude spojené s testovaním. Máme ale indície, že niektorí rodičia s tým nesúhlasia, pokiaľ by to bolo dobrovoľné. Čakáme na usmernenie, ale tešíme sa na deti, sociálny kontakt sa nedá nahradiť online vyučovaním. Je aj vidieť, že sa znížila úroveň osvojenia si vedomostí
Veronika Gallová (36), ZŠ a MŠ P. Demitru, Dubnica nad Váhom
- Žiadna online výučba nemôže nahradiť vzácny osobný kontakt s učiteľom a platí to i naopak, my potrebujeme osobný kontakt s deťmi. Osobný kontakt je efektívnejší v celkovom rozvoji, ale úplne najviac ovplyvňuje kvalitu vzdelávania. Efektívnejšie pochopia učivo, keď sú v bezprostrednom kontakte a môžu sa priamo inšpirovať nielen učiteľom, ale aj vzájomne medzi sebou.
Psychika dostáva zabrať
Ivana Hrušková (51), riaditeľka ZŠ s MŠ, Dvorníky
- V kolektíve máme rôzne typy učiteľov. Kým niektorým takáto dištančná forma z dôvodu dochádzania do zamestnania alebo strachu z ochorenia
vyhovuje, viacerým chýba osobný kontakt so žiakmi a kolegami alebo zabehnutý denný režim. Na jednom sme sa však zhodli. Dištančné vzdelávanie je oveľa náročnejšie zo psychickej stránky, a to nielen pre učiteľov, ale aj pre žiakov a ich rodičov.
Chýbajú krúžky aj podujatia
Lucia Holováčová (36), ZŠ s MŠ Dolná Strehová (okr. Veľký Krtíš)
- V porovnaní s prvou vlnou sa nám darí dištančné vzdelávanie lepšie zvládať. Našli sme si svoj systém, napriek tomu mi veľmi chýba priamy kontakt so žiakmi, taktiež záujmová krúžková činnosť a predovšetkým rôzne mimoškolské podujatia, na ktoré sa deti vždy veľmi tešili.
Potrebujú priamy kontakt
Zuzana Petkáčová (64), ZŠ Nad Medzou Spišská Nová Ves
- Ja sa už veľmi teším do školy. Aj žiaci potrebujú priamy kontakt a to, aby výklad počuli ústne. Čím skôr nastúpime, tým lepšie. Už včera bolo neskoro...