Monika Pistovčáková, (52) zástupkyňa riaditeľa, ZŠ Námestie mladosti 1, Žilina
- Zastupujem aj na 2. stupni ZŠ, kde máme momentálne dištančnú formu štúdia. Každý, kto svoju prácu robí poctivo, povie, že dištančné vzdelávanie je náročnejšie pre učiteľa, a tak isto aj pre dieťa. Chýba tu sociálny kontakt, vysvetlenie učiva, je to náročné na prípravu... Aj ďalší kolegovia z 2.stupňa sú už unavení a túžia sa vrátiť do škôl.
Pribrzdilo to vývoj detí
Tomáš Valach (28), ZŠ a MŠ Pavla Demitru, Dubnica nad Váhom
- Vnímam za celé tie týždne a mesiace, aký má negatívny vplyv na deti skutočnosť, že sú doma. Pribrzdilo to nielen ich telesný vývin, keď sa pre svoje zdravie potrebujú hýbať, ale ruka v ruke s tým ide aj ich nepriaznivý duševný rozvoj. Vnímam, že sa stali moji žiaci osamelejšími, vytratila sa z nich veselosť, hravosť a myslím si, že je hodina dvanásta, aby sme ich ešte stihli ako-tak zachrániť v ich zdravom vývoji.
Pavol Michal (44), riaditeľ ZŠ s MŠ Maximiliána Hella, Štiavnické Bane
- Veľmi nám chýba klasické vyučovanie. Aj včera sme mali poradu s kolegami, kde sme sa všetci zhodli, že nám to naozaj chýba. Takisto vidíme aj na deťoch z druhého stupňa, že sú už z toho unavené a už sa ani nesústredia.
Učenie cez počítač je len naoko
Peter Guldan (38), SOŠ masmediálnych a informačných štúdií, Bratislava
- Je nevyhnutné, aby sa študenti vrátili do škôl. Uvedomujem si súčasnú situáciu, som za dodržiavanie pravidiel, ale školy by mali byť zavreté ako posledné a otvorené ako prvé - ak sa teda hráme, že vzdelanie a zdravý vývoj ďalších generácií je prioritou. Učenie cez počítač je len naoko. Objektívne overovanie vedomostí neprichádza do úvahy .
Žiaci potrebujú mať spätnú väzbu
Andrea Čorbová (30), ZŠ Hroncova 23, Košice
- Určite zastávať názbudem or väčšiny učiteľov, aby sme sa do škôl vrátili čo najskôr. Hlavne pre deti, ktoré potrebujú aj osobnú spätnú väzbu. Určite im chýba sociálny kontakt. Online vyučovanie s mojimi žiakmi zvládame na jednotku, všetky úlohy odovzdávajú včas. Nemáme ale osobný kontakt a ako učiteľka neviem, či žiak všetko ovláda ako by mal.
Zároveň majú aj znížený počet hodín. Uvítala by som návrat do školy ešte do konca roka, hoci aj na dva týždne. Určite by sme ich nebombardovali úlohami a písomkami, práve naopak. Zopakovali by sme si učivo a vytvorili si v škole vianočnú atmosféru. Najradšej by som sa hneď vrátila do školy.
Je to v záujme detí aj rodičov
Pavol Blaho (28), SOŠ pedagogická, Modra
-Podľa môjho názoru je obnova prezenčnej formy vzdelávania v záujme detí aj ich rodičov. Priama spätná väzba od žiakov totižto nemôže byť nahradená ani najmodernejšou technikou. V aktuálnej situácií je kvalitné vzdelávanie náročné pre žiakov aj učiteľov. Za predpokladu dodržiavania potrebných protiepidemiologických opatrení považujem návrat žiakov za priam potrebný. Ale nakoľko nie som odborník na vzniknutú situáciu, netrúfam si povedať, či je na to vhodná situácia.