Vyplýva to z prieskumu, ktorý zisťoval dopady dištančného vzdelávania na domácnosti a rodičov detí na druhom stupni. Pre mimoparlamentnú stranu Spolu ho v termíne od stredy 18. novembra do soboty 21. novembra urobila agentúra agentúra Focus. Ako priblížil predseda strany Juraj Hipš, výsledky hovoria iba o domácnostiach, ktoré internet majú, keďže išlo o elektronický dotazník. Do dotazníka sa zapojilo 517 rodičov s prístupom na internet.
Pre 77 percent rodičov je teraz náročnejšie učiť sa s dieťaťom počas uzatvorenia škôl v porovnaní s časmi, kedy sa ich dieťa učilo v škole. Náročnosť sa nezmenila pre 18 percent rodičov. Takmer polovica opýtaných rodičov v otázke, kde mohli vybrať viaceré odpovede, zaznačila, že nemá dosť času pri učení s deťmi, keďže sa musí venovať aj iným povinnostiam. S motiváciou dieťaťa k učeniu má problém 36 percent rodičov a dieťaťu nevie pre náročnosť učiva pomôcť pri štúdiu 31 percent opýtaných. Pri učení nemá problém 22 percent rodičov.
Deti najčastejšie využívajú na pripojenie sa k online vyučovaniu notebook (56 percent). Často je na online hodiny využívaný aj mobilný telefón (24 percent) či stolný počítač (17 percent). Tablet využívajú tri percentá domácností. Približne 40 percent rodičov uviedlo, že počítač používa v rodine aj niekto iný. Vyše polovica opýtaných rodičov zaznačilo možnosť, že pri online výučbe potrebovali niektoré zariadenie, ktoré ale nemali.
Strana Spolu spustila v nedeľu 22. novembra petíciu pod názvom Otvorme školy. Chcela ňou vládu požiadať, aby pri zvažovaní epidemiologických opatrení a ich dopadov na zdravie a ekonomiku brali do úvahy aj vplyv na vzdelávanie a budúcnosť detí. Zatiaľ sa pod ňu podpísalo takmer 11 600 ľudí.
V čase druhej vlny pandémie je od 12. októbra prerušené školské vyučovanie na stredných školách a od 26. októbra na druhom stupni základných škôl. Pre vysoké školy platí, že od 26. októbra do konca zimného semestra je vyučovanie dištančné. Výnimku majú detské jasle, materské školy a prvý stupeň základných škôl. Od pondelka 16. novembra sa v malých skupinkách do škôl mohli vrátiť žiaci základných a stredných škôl zo sociálne znevýhodneného prostredia. Rezort tiež obnovil školské vyučovanie aj na stredných špeciálnych školách, odborných učilištiach a praktických školách.