Okolo potopeného plavidla v nákladnom prístave sa už druhý deň intenzívne pracuje. Hasiči rozmiestnili norné steny, aby zabránili úniku a ďalšiemu rozšíreniu ropných produktov, a potápači už na loď cvične uchytili laná zo žeriava, ktorými ho onedlho vytiahnu na súš. Vrak remorkéra, ktorý stroskotal 20. novembra, keď opúšťal opravárenské doky, ležal v plavebnej dráhe a vedenie prístavu potrebovalo úsek čím skôr uvoľniť.
Čas bol dôležitý aj preto, že do toku mohli unikať ďalšie nebezpečné látky. Preto pri vyzdvihnutí asistoval aj ekologický tím hasičov. „Na mieste udalosti sa nachádzala hasičská potápačská skupina, povodňová záchranná služba a ekologický automobil HaZZ,“ spresnilo na sociálnej sieti Prezídium Hasičského a záchranného zboru (HaZZ) s tým, že na mieste využili aj dron, prostredníctvom ktorého preskúmali oblasť na presné určenie polohy potopeného plavidla a smer úniku ropných produktov.
Práce rozdelili na niekoľko etáp. Najprv pripravili priestor na ukotvenie mobilného žeriava Slovenského vodohospodárskeho podniku (SVP), ktorý mal zabezpečiť odstránenie lode. „Momentálne prebiehajú iba prípravné práce na finálne vytiahnutie lode,“ uviedol hovorca slovenského vodohospodárskeho podniku Marián Bocák.
„Pracovníci SVP pomalými krokmi presúvajú vrak prostredníctvom plávajúceho žeriava Slavín smerom k lodnému žeriavu, ktorým sa vrak vytiahne,“ spresnil. Okolo potopeného plavidla sú umiestnené norné steny, aby tak zabránili úniku a ďalšiemu rozšíreniu ropných látok. „S loďou sme už hýbali, skúšali sme ju nadvihnúť a presunúť o 50 metrov. Stále však bola pod hladinou. Testovali sme aj preväzovanie lode, aby to prebiehalo bezpečne,“ uzavrel Bocák.