Súvisí to s mnohými pandemickými opatreniami, pre ktoré sú gastro prevádzky zatvorené. V čase zatvorených gastro prevádzok Slovákom najviac chýba možnosť stretávať priateľov (37 %), ďalším 25 % možnosť zorganizovať si svadbu alebo inú rodinnú oslavu. Nasledujú sezónne podujatia ako vianočné večierky a pod., ktoré označilo 23 % Slovákov. Gastronómia a čerstvé čapované pivo chýba 19 % respondentov. Vyplýva to z prieskumu agentúry MNforce pre spoločnosť Heineken Slovensko.
Mnohé podniky ponúkali aj zážitok spojený so športovými podujatiami. Podľa 9 % opýtaných im chýba práve sledovanie športových zápasov, ktoré sa im spája s obľúbenými prevádzkami a teda možnosť, o ktorú momentálne prichádzajú. „HORECA ponúka spotrebiteľom jedinečný zážitok, možnosť stretávať sa, udržiavať kontakty, vychutnávať si gastronomické zážitky,“ povedal generálny riaditeľ Heineken Slovensko Rene Kruijt.
Aktuálna situácia povoľuje podnikom prevádzkovať len výdaj jedla a donášky. Opatrenia a oklieštené služby tak prirodzene podľa prieskumu zasiahli aj do spotrebiteľského správania. Spotrebitelia čoraz častejšie začali využívať nákup cez internet a vychutnávať si pivo v pohodlí domova.