O pol roka neskôr v oboch zariadeniach prebehla opäť neohlásená kontrola. Tá odhalila takmer rovnaké pochybenia ako kontrola z ministerstva. Od drobností ako sú napríklad malé výťahy, bariéry pri vstupe na balkóny, nedostatočná nástenka, nevedenie denníkov o pádoch klientov či podávaní liekov, až po závažnejšie pochybenia. Niektorí klienti bývali v priechodných izbách a nemali podľa komisárky súkromie. Pri rekonštrukcii kúpeľní klientov umývali a vymieňali im plienky na posteliach v prítomnosti iných klientov, čo bolo podľa Stavrovskej nedôstojné.
Niektorých klientov mali podľa zistení kontroly zamykať v izbách, problémom boli signalizačné zariadenia na privolanie pomoci, ktoré niektorí klienti nemali po ruke a nevedeli sa k nim dostať alebo sa báli privolať pomoc, pretože mali byť od zamestnancov poučení, že ich nemajú používať a čakať na to, pokiaľ prídu. „Takéto správanie má znaky zlého až šikanózneho zaobchádzania,“ bolo uvedené v správe od Zuzany Stavrovskej.
Kontrole sa nepozdávalo ani oslovovanie klientov zamestnancami dedko, babka, či zvyšovanie hlasu až krik a zaobchádzanie s klientami ako s deťmi. Bolo zistené, že jeden z klientov bol priviazaný ku kreslu fixačným pásom od krčnej chrbtice až po rozkrok, a v takejto polohe sa nachádzal niekoľko hodín. Kontrola vytkla zariadeniu aj používanie plachiet na priväzovanie klientov namiesto certifikovaných pomôcok.
Mesto si chybu priznáva a prisľubuje nápravu. „Na odstránenie stavebno-priestorových nedostatkov plánujeme v návrhu rozpočtu pre rok 2021 vyčleniť pre zariadenie čiastku viac ako 400 tisíc eur. Je potrebné konštatovať, že výsledkom kontrol bol rad opatrení so stanovenými termínmi plnení na odstránenie zistených nedostatkov,“ prezradil hovorca mesta Prievidza Michal Ďureje. Dočkajú sa však obyvatelia po kontrolách aj zlepšenia a budú vinníci potrestaní?