Čoraz viac zamestnancov je pozitívnych, prípadne musia ostať izolovaní, čo ovplyvňuje prevádzku aj logistiku pošty, a to sa môže prejaviť v obmedzeniach hodín pre verejnosť, ako aj pri doručovaní zásielok. "Slovenská pošta prosí občanov - klientov - o pochopenie a trpezlivosť a zároveň ich uisťuje, že využíva všetky alternatívy a robí všetko preto, aby výpadok pracovníkov nahradila a zabezpečila čo najplynulejší priebeh predvianočnej prevádzky," vyjadrila sa Lukáčová.
Ako zdôraznila, predvianočné obdobie prináša už tradične zvýšený záujem o poštové služby, či už posielanie listových zásielok, alebo balíkov. "Slovenská pošta prijme denne viac ako jeden milión listových zásielok a viac ako 120.000 balíkov," vyčíslila Lukáčová s tým, že vplyv na nárast počtu zásielok má hlavne nákup cez internet, posielanie darčekov prostredníctvom pošty, ale aj stále pretrvávajúca tradícia zasielania vianočných pozdravov.
V týchto dňoch od 17. do 23. decembra počas rušnej predvianočnej prevádzky Slovenská pošta zároveň vyplatí aj viac ako 254.000 sociálnych dávok a dôchodkov. "Obraciame sa preto na klientov, aby nielen dodržiavali všetky hygienické opatrenia, ale aby v komunikácii s pracovníkmi pošty, ktorí sú už dlhé mesiace v prvej línii boja s nákazou, zachovávali slušnosť, ľudskosť a pochopenie," uzavrela Lukáčová.