Podľa portálu ladbible.com Ryan Kaji nazbieral na svojom kanáli neuveriteľných 27,6 miliónov sledovateľov, vďaka čomu sa už tretí rok stáva najlepšie plateným youtuberom.
Mladík z Texasu tiež zarobil odhadom 160 miliónov eur na svojej značke hračiek a oblečení od spoločnosti Ryan's World - vrátane pyžama značky Marks & Spencer.
Ryan začal s recenzovaním hračiek, keď mal tri roky. Teraz si zarobil toľko, že si môže kúpiť každú hračku, po ktorej túži. Rodina tohto detského infuencera prevádzkuje celkovo deväť kanálov, pričom najpopulárnejším z nich je Ryan's World - jedno z jeho najsledovanejších videí má viac ako dve miliardy zhliadnutí. „Vo videách Ryana ToysReviewa zo sponzorovaného obsahu je často ťažké rozlíšiť nevinné (alebo niekedy nie tak nevinné) huncútstva. Pre predškolákov je nemožné rozlíšiť rozdiel,“ znie jedna z kritík.
„Keď sa vo videu na YouTube zameranom na deti mladšie ako päť rokov mieša reklama s programovým obsahom, ako to často robia videá Ryana ToysReview, predškolské publikum nedokáže pochopiť alebo dokonca identifikovať rozdiel medzi marketingovým materiálom a organickým obsahom, aj keď existuje slovný indikátor, ktorý sa pokúša identifikovať marketingový obsah. Sponzorovaný obsah Ryana ToysReview je prezentovaný spôsobom, ktorý mylne stiera rozdiel medzi reklamou a organickým obsahom pre cieľové publikum,“ píše sa v sťažnosti.
V reakcii na obvinenia vo vyhlásení rodičia uviedli, že vždy dodržiavajú reklamné predpisy. „Blahobyt našich divákov je pre nás vždy najvyššou prioritou a dôsledne dodržiavame podmienky poskytovania služieb všetkých platforiem a všetky existujúce zákony a nariadenia vrátane požiadaviek na zverejnenie reklamy,“ argumentujú rodičia Ryana.