Vyplýva to z globálneho prieskumu pre spoločnosť Kaspersky, ktorý bol zameraný na správanie sa zamestnancov malých a stredných podnikov. Výsledky prieskumu zaslal Michal Húska z PR spoločnosti Grayling. Medzi ďalšie novinky, ktoré sa zamestnancom pozdávali, patrí zriadenie pracoviska vonku na záhrade či balkóne (27 percent) alebo sledovanie ponuky Netflixu (23 percent). Každý desiaty zamestnanec zasa pracuje z domu rád nahý.
Väčšina respondentov (48 percent) taktiež profitovala z toho, že mohli pracovať v pohodlnom oblečení. 36 percent opýtaných zasa ocenilo, že sa môže zobudiť päť minút pred začiatkom práce. Medzi ďalšie výhody, ktoré zamestnanci uprednostňujú pri práci z domu, patrí aj viac času na videohry (18 percent), donáškové obedy (16 percent) a menej sprchovania (8 percent).
„Lockdown ukázal ľuďom, ktorí pracujú z domu, dve strany mince. Na jednej strane mali zamestnanci konečne šancu zabudnúť na nevýhody života vo veľkomeste a mohli pracovať v príjemnejšej atmosfére. Na strane druhej však čelili mnohým výzvam, zatiaľ čo sa snažili zostať produktívni, reorganizovali si pracovný priestor a vyvinuli nové návyky. Počas práce z domu je vaše súkromie vystavené väčšiemu riziku, a preto je nevyhnutné, aby ste pamätali na starostlivosť o svoju digitálnu bezpečnosť,“ upozornil generálny riaditeľ Kaspersky pre východnú Európu Miroslav Kořen.
Kaspersky je globálna kyberbezpečnostná spoločnosť založená v roku 1997. Poskytuje odborné znalosti v oblasti dlhodobej analýzy hrozieb, expertízu v oblasti bezpečnosti či služby zamerané na ochranu podnikov, kritických infraštruktúr, štátnych či vládnych inštitúcií, ale aj bežných spotrebiteľov po celom svete.