Kampaň poskytne podľa rezortu všetky relevantné a overené informácie k téme očkovania proti infekčnému ochoreniu COVID-19 na jednom mieste tak, aby dôveryhodne zodpovedala drvivú väčšinu otázok verejnosti. Informovala o tom v stredu hovorkyňa ministerstva zdravotníctva Zuzana Eliášová.
"Očkovanie vakcínou proti COVID-19 je dnes celosvetovo najdiskutovanejšia téma. Preto je aktuálne aj najsilnejšou témou konšpiračných a antisystémových platforiem. Aj Slovensko čelí silnej dezinformačnej kampani predovšetkým v online priestore. MZ SR už nastavilo komunikačnú stratégiu sociálnych sietí na aktívnom publikovaní objektívnych faktoch a odborných argumentoch, sprostredkovaných zrozumiteľne aj laickej verejnosti," povedala Eliášová.
MZ SR vystaví informačnú, edukačnú a následne mobilizačnú kampaň pre očkovanie. Webová stránka kampane zodpovie všetky dnes známe a overené informácie o vývoji, bezpečnosti a účinnosti vakcín a poskytne aj dostupné detailnejšie informácie, ktoré môžu ľudí zaujímať. Do edukačnej a mobilizačnej kampane plánuje ministerstvo zapojiť dôveryhodné osobnosti – rešpektovaných lekárov a vedcov, vplyvných predstaviteľov kultúry, športu, ale aj podnikania, cirkvi a osobnosti rešpektované vo svojom regióne. "Podstatné bude, že ktokoľvek, kto sa svojím názorom a vplyvom zapojí do kampane, tak urobí z vlastného presvedčenia a bez nároku na honorár," doplnila Eliášová.
Informačná, edukačná, fáza bude podľa rezortu zdravotníctva o objektívnych informáciách a odpovediach na všetky otázky laickej aj odbornej verejnosti. V mobilizačnej časti kampane chce ministerstvo sprostredkovať názor vplyvných osobností pre jednotlivé cieľové skupiny – vekové kategórie, regióny, odvetvia a komunity. Pre edukáciu verejnosti využije všetky typy médií, pôjde o kombináciu tradičných a sociálnych médií. MZ SR aktuálne vyhodnocuje stratégiu kampane a pracuje na príprave jednotlivých formátov tak, aby počas januára začalo s ich postupným nasadzovaním. Informačnú a mobilizačnú kampaň pripravuje ministerstvo zdravotníctva v spolupráci s komunikačnou agentúrou AMI Communications Slovakia, ktorá uspela vo verejnom obstarávaní.