Ukázali to údaje spoločnosti Shoptet, najväčšej českej platformy pre správu webových predajní, ktoré zverejnil server iDNES.cz.
"Priamo v e-shopoch, ktoré spadajú pod našu platformu, dosiahne obrat predajov za november a december približne 9,2 miliardy Kč. Pri analýze dát za celú e-commerce potom celkový objem predajov v hlavnej sezóne vychádza na približne 68 miliárd Kč (2,59 miliardy eur)," povedal šéf Shoptetu Miroslav Uďan. Ako dodal, predaje v internetových obchodoch udržali stabilné tempo aj po znovuotvorení kamenných obchodov.
České e-shopy podľa analýzy Shoptetu vybavili v novembri a decembri približne 30 miliónov objednávok. Najsilnejšiu prevádzku zaznamenali v českých internetových obchodoch 9. decembra, keď zákazníci minuli 1,5 miliardy Kč.
"Ľudia začali tento rok nakupovať vianočné darčeky skôr, a aj vrchol predvianočných nákupov prišiel o deň skôr, než v minulom roku," povedal Uďan. Hlavným dôvodom boli podľa neho obavy, aby darčeky pri preťažených dopravných službách dorazili pod stromček včas.
Online predaje nespomalilo pred Vianocami ani opätovné otvorenie kamenných obchodov a vzhľadom na nové sprísňovanie protipandemických opatrení sa dá očakávať, že zákazníci budú na webe nakupovať vo veľkom aj naďalej.