"Požiadavku si uplatňujete nahlásením škodovej udalosti - žiadosti o vrátenie zaplatenej zálohy alebo uhradenej celej sumy zájazdu z dôvodu vyhlásenia úpadku spoločnosti FIRO-tour," vysvetlila cestovná kancelária. Slúži na to online formulár na stránke poisťovne, telefonický kontakt 0800/122 222, prípadne o odškodné možno žiadať aj listom na adresu poisťovne.
Pri online nahlásení škodovej udalosti treba kliknúť na sekciu poistenie majetku, potom na záložku s názvom osobe, kliknúť ďalej treba na inú príčinu a tam treba uviesť ako dôvod insolventnosť cestovnej kancelárie. Následne je potrebné vyplniť pole s číslom poistnej zmluvy.
Ako ďalej radí cestovná kancelária, klienti, ktorí si zakúpili zájazd do 14. novembra 2019, musia uviesť číslo poistnej zmluvy z certifikátu príslušného roka, čiže 411 026 005. Tí, ktorí si zájazd zakúpili po 15. novembri 2019, musia uviesť číslo poistnej zmluvy z certifikátu roku 2020, teda 411 027 102.
Ako uzavrela cestovná kancelária, k žiadosti treba uviesť aj reálnu výšku vzniknutej škody a dokázať to kópiou zmluvy o zájazde a potvrdením o platbe buď výpisom z bankového účtu o prevode, platbou kartou, alebo príjmovým pokladničným dokladom.
"Ak bol zájazd zakúpený u nášho provízneho predajcu, je potrebné doložiť potvrdenie o úhrade na účet cestovnej agentúry uvedenej na zmluve. Ak bude poisťovňa vyžadovať ďalšie doklady, bude vás kontaktovať," spresnili na stránke. V prípade otázok sa môžu klienti cestovnej kancelárie obrátiť aj na provízne oddelenie provizne@firotour.sk, ak si zájazd zakúpili cez provízneho predajcu, alebo priamo na cestovnú kanceláriu celefiro@firotour.sk, bratislava.polus@firotour.sk, kosice@firotour.sk, ak si zájazd kúpili priamo v pobočke.
Ako potvrdila aj samotná poisťovňa Allianz, nároky môžu klienti hlásiť na infolinke poisťovne, musia tak však urobiť najneskôr do šiestich mesiacov od vzniku škodovej udalosti. Poisťovňa odškodní všetkých klientov FIRO-tour, ktorí mali zakúpený pobyt cez túto cestovnú kanceláriu. Riaditeľka odboru komunikácie poisťovne Lucia Muthová dala do pozornosti aj ďalšiu infolinku pre hovory zo zahraničia +421 2 4961 5677.
"Poisťovňa následne vyzve klienta na doloženie potrebných dokladov, pripravte si zmluvu o obstaraní zájazdu a potvrdenie o zaplatení zálohy alebo ceny zájazdu," uzavrela poisťovňa.