„Musím povedať, že všetko funguje k absolútnej spokojnosti všetkých prítomných. Keď sa pozrieme na sprchy, či toalety, tie sú riešené kontajnerovým spôsobom. Všade je dostatok hygienických prípravkov, teplá voda tečie stále, v hociktorú dennú, či nočnú hodinu. Toalety sú čisté, neustále organizátorom upratované a dezinfikované," pochvaľuje si Marek Sýkora, ktorému spoločne s českým jazdcom Mirom Zapletalom patrilo 7. miesto v triede T1.1., ale aj 18. miesto absolútneho poradia.
"Ak sa pozriem spätne na staršie ročníky Dakaru, musím povedať, že tu v Saudskej Arábii organizátor urobil o pohodlie súťažiacich naozaj maximum. Je to ďaleko lepšie ako tomu bolo v Južnej Amerike a o tisíc percent lepšie ako v Afrike, kde som štartoval pri poslednom ročníku Dakaru. Tu napríklad ako toalety fungovali iba jamy, kde si človek mohol uľaviť. Čo sa týka jedla, v minulom roku to fungovalo ako normálna „táckáreň“, teraz v rámci pandemických opatrení si jedlo vyzdvihneme nabalené v taškách v jedálni, pričom najesť sa môžeme aj tu, ale pri stole môžeme sedieť maximálne traja. Ďalšia možnosť je najesť sa pri stoloch vonku, alebo si jedlo zobrať do vlastných priestorov servisu. O týchto opatreniach nás upozorňoval organizátor viackrát na brífingoch, pričom dodržiavanie opatrení sú neustále kontrolované. Jedlo je normálne, chutné, výživné a myslím si, že nikto nemôže povedať, že by bol hladný. Samozrejme sa jedná o raňajky, obed, aj večere. Jediné čo možno chýba je bravčový rezeň, ale sme v arabskom svete a tu na bravčovinu môžeme zabudnúť. Nevadí, doma si doprajeme aj takéto „lakocinky.“ Spanie rieši každý tím po svojom. Niekto spí v kamióne, niekto v karavane, či stanoch. Samozrejme, nebavíme sa o továrenských jazdcoch, oni majú absolútny komfort aký si vieme predstaviť,“ opísal dakarské šialenstvo z pohľadu bežných ľudských potrieb Marek Sýkora.
Už iba tréningovo
Piata etapa Rely Dakar 2021 v Saudskej Arábii priniesla nečakaný koniec pre česko-slovenskú dvojicu Miroslav Zapletal - Marek Sýkora v službách českého tímu Offroadsport. Necelých 100 km pred koncom etapy ich Ford F150 EVO odmietol ďalšiu spoluprácu. Napriek snahe opraviť vozidlo priamo na trati, museli zo súťaže odstúpiť.
"Naše auto vyhlásilo štrajk. Mrzí ma to, lebo etapa bola veľmi pekná, náročná jazdecky, ale aj navigačne. Asi po 30 kilometroch sme dokonca prišli do spleti asi desiatich áut, kde nikto nevedel, kam vlastne treba ísť. Nakoniec sme všetko zvládli. V momente, keď sme boli necelých 100 kilometrov pred cieľom, sme zostali stáť. Motor síce vrčal bez problémov, ale po pridaní plynu začal strieľať a nedalo sa ísť ďalej. Skúšal som všetko možné, ale nič nepomáhalo. Neviem, čo sa stalo, asi niečo v elektrike. Nakoniec sme auto museli nechať v púšti a zavolať si vrtuľník na odvoz do bivaku," zhodnotil Marek Sýkora v tlačovej správe tímu Offroadsport.
Slovenský navigátor vyjadril túžbu pokračovať, aj keď už bez oficiálneho zápisu do výsledkov. Ak dajú auto dokopy, chceli by zvyšok Dakaru absolvovať aspoň nesúťažne. "Skúsime dať auto v bivaku dokopy a chceme pokračovať ďalej. Pojmeme to aspoň ako tréning. Škoda, veľmi sme chceli urobiť dobrý výsledok, ale technike jednoducho niekedy nerozkážeme,“ dodal Sýkora.