Sto kilometrov pred cieľom im vypovedal poslušnosť ich Ford F150 EVO. „Nechali sme ho v púšti a do bivaku nás odviezol vrtuľník,“ povedal pre Nový Čas slovenský navigátor Sýkora.
Po neustálom stúpaní v priebežnom poradí nastal vo štvrtok zvrat. „Auto vyhlásilo štrajk. Motor síce vrčal bez problémov, ale po pridaní plynu začal strieľať a nedalo sa ísť ďalej. Neviem, čo sa stalo, asi niečo v elektronike,“ pokračoval Sýkora. Mechanici auto vyzdvihli v piatok ráno. Posádka by po oprave chcela pokračovať ďalej, aj keď nesúťažne. „Škoda, veľmi sme chceli urobiť dobrý výsledok, ale technike jednoducho nerozkážeme,“ povzdychol si navigátor.Chýba im rezeň
Na tohtoročný Dakar však bude spomínať len v tom najlepšom. „Všetko funguje k absolútnej spokojnosti. Keď sa pozrieme na sprchy či toalety, tie sú riešené kontajnerovým spôsobom. Všade je dostatok hygienických prípravkov, teplá voda tečie stále, v hociktorú dennú či nočnú hodinu. Toalety sú čisté, neustále organizátorom upratované a dezinfikované,“ pokračoval slovenský navigátor.
Čo sa týka jedla, v minulom roku to fungovalo ako normálna „táckareň“, teraz sa strava preberá zabalená v taškách v jedálni. „Jedlo je chutné a myslím si, že nikto nemôže povedať, že by bol hladný. Samozrejme, ide o raňajky, obed aj večere. Jediné, čo možno chýba, je bravčový rezeň, ale sme v arabskom svete a tu na bravčovinu môžeme zabudnúť. Nevadí, doma si ju doprajeme,“ uzavrel Sýkora.