Mechanická ručná brzda
Charakteristický zvuk zatiahnutia ručnej brzdy v nových autách prebralo elektronické zabzučanie brzdových čeľustí. Odstránenie klasickej pákovej ručnej brzdy si najmä v našich končinách nevyslúžilo práve najlepšie reakcie. Aj napriek tomu je klasická ručná brzda už dnes odsúdená na zánik. Zimné šmýkanie sa na snehu na prázdnom parkovisku tak už nikdy nebude také, ako bolo doposiaľ.
Manuálna prevodovka
Podľa plánov Mercedesu, sa s manuálnou prevodovkou už viac nepočíta. Jej vývoj je náročný a drahý. Okrem toho, ľuďom čoraz viac „chutí“ automat, s ktorým je počas jazdy menej práce. Priaznivci manuálu tak budú mať už o pár rokov hlavu v smútku. Automat bude budúcnosti jednoznačne dominovať. To, že manuálnej prevodovke hrá labutia pieseň svedčí aj prechod na alternatívne spôsoby pohonu.
Spaľovacie motory
Tento pohon ravdepodobne vstupuje do finálnej fázy svojho života. Je logické, že konvenčné agregáty nezmiznú zo dňa na deň. Avšak najnovšie európske predpisy, nová norma EURO 7, tlak spoločnosti a klimatické zmeny si vyžiadajú zmeny aj pod kapotou. Niektoré štáty už majú stanovené časové horizonty, v ktorých chcú so spaľovacími motormi nadobro skoncovať. Európskym, a pravdepodobne aj svetovým, priekopníkom v tejto oblasti má byť Nórsko. Tamojšie úrady totiž plánujú zákaz predaja nových áut so spaľovacím motorom už v roku 2025. Pomyselným posledným klincom do rakvy by mal byť rok 2030. Po tomto dátume sa zákaz predaja konvenčných pohonov rozšíri aj do iných krajín Európy.
Volant
Odstránenie volantu je síce hudbou budúcnosti, no raz určite príde. Stane sa buď nepotrebným alebo bude nahradený. Ako jeho možná náhrada sa zdá byť použitie akéhosi joysticku, respektíve auto úplne bez volantu. Napriek tomu, bude pri autonómnosti moderných áut za niekoľko desaťročí už nepotrebný. Nasvedčuje tomu aj niekoľko štúdií a konceptov, ktoré automobilky v minulosti predstavili. Koniec-koncov, auto v budúcnosti nebude len mechanický stroj, ale pôjde o výkonný počítač s umelou inteligenciou.