O päť dní neskôr mal stroj svoj prvý let bez pasažierov a 22. decembra ho znova začali používať na komerčné lety. Indonézska Národná komisia pre bezpečnosť dopravy (KNKT) zase informovala, že predbežné zistenia dokazujú, že lietadlo bolo pred dopadom stále funkčné a nedotknuté. Šéf komisie Soerjanto Tjahjono uviedol, že teóriu o výbuchu lietadla vyvrátil nález disku turbíny lietadla s poškodenou lopatkou.
Podľa predbežných zistení lietadlo v sobotu o 14:36 miestneho času dosiahlo výšku 3,3 kilometra, potom o štyri minúty prudko kleslo na 76 metrov a následne prestalo vysielať dáta. Príčina nehody je stále neznáma. Let SJ182 havaroval krátko po vzlietnutí z letiska v Jakarte. Na jeho palube bolo 62 ľudí - 50 pasažierov, vrátane siedmich detí a troch bábätiek, a 12 členov posádky.
V pondelok polícia identifikovala prvú obeť, je ňou 29-ročný steward Okky Bisma. V mori naďalej pokračuje pátranie po čiernych skrinkách z lietadla. Pátracie tímy lokalizovali ich polohu a prehľadávajú vody, aby ich mohli vytiahnuť na hladinu. KNKT však v utorok informovala, že prístroj používaný pri lokalizácii mal "technické problémy alebo poškodenie" a čakajú na nový, ktorý má prísť zo Singapuru. Zatiaľ je nejasné, ako poškodený stroj ovplyvní hľadanie. Tímy už vo vode našli niektoré časti lietadla, časti ľudských tiel či oblečenie.