Takmer každý piaty kontakt súvisel s pocitom osamelosti a strachu. TASR o tom informoval programový riaditeľ občianskeho združenia Marek Madro. Okrem pocitov osamelosti a strachu dominovali medzi klientmi aj myšlienky na ukončenie života, témy ochorenia COVID-19 či domáceho a sexuálneho násilia.
Najväčší nápor zaznamenali krízové služby pomoci v decembri, keď vybavili 5543 kontaktov. "Bohužiaľ, nepodarilo sa nám odpovedať na všetky prosby o pomoc napriek tomu, že sme zvýšili počet odborníkov na linkách zo 40 na 120, 60.147 kontaktov bolo nad naše kapacity," spresnil Madro.
Priemerná dĺžka jedného kontaktu na chate, telefónne a videu bola 58 minút. "Na poradenské e-maily odpovedáme do 24 hodín, priemerná doba odpovede na e-mail bola 16,5 hodiny," dodal s tým, že s jedným človekom boli zvyčajne opakované štyri kontakty.
Na krízové služby pomoci IPčka sa obracali najviac ľudia do 25 rokov, ktorí tvorili až 60 percent zo všetkých kontaktov. Ženy kontaktovali krízové služby pomoci v 53 percentách prípadov. V rámci témy domáceho násilia tvorili podľa analýzy občianskeho združenia ženy takmer tri štvrtiny kontaktov.