Sympatický mladík tak hneď na začiatku svojej kariéry dirigoval veľké herecké esá, ako sú Zdena Studenková (66) a Jozef Vajda (65).
Ako sa dostal študent réžie k nakrúcaniu svojho prvého seriálu pre TV Markíza? „V prvom ročníku štúdia som požiadal svojho pedagóga a zároveň vedúceho katedry Roba Švedu, či by mi neukázal prácu na nejakom seriáli, pretože som vedel, že režíruje. Prizval ma na natáčanie Komisára Rexa, kde sa striedal spolu s Petrom Bebjakom, a tak som tam robil klapku. Nenápadne som ich sledoval a učil sa vlastne v praxi, čo mi dalo veľmi veľa.“
Na pľaci s hviezdami
S uznávaným Petrom Bebjakom bol aj pri jeho ďalších natáčaniach, napríklad asistoval pri filme Trhlina alebo rozprávke Vianočné želanie. „Trošku sa teda o mne už vedelo, a tak ma zavolali robiť asistenta réžie k seriálu Sestričky, kde som sa spoznal s Petrom Kelíškom, čo je producent Najhoršieho týždňa v živote. Ten ma prizval robiť režiséra.“
Učiť sa v praxi považuje za najlepšiu školu. „Vidíte, ako pracuje režisér so štábom, ako a koľko sa rozpráva s hercami, ako celá práca na seriáli funguje. Za posledné roky som mal príležitosť pracovať so šiestimi režisérmi a od každého som si vybral to, čo by s mojím vlastným štýlom fungovalo najlepšie,“ hovorí rodený Martinčan. Samozrejme, na vysnívanú režisérsku stoličku si sadal s rešpektom.
„Ten tam musí byť, nedá sa do toho skočiť úplne po hlave, ale zároveň som to mal celé pripravené. Bol som od začiatku pri príprave scenárov, pri kastingu a vedel som, akých dobrých hercov mám k dispozícii. Počas prvých dvoch dní sme sa oťukali, zistil som, ako pracujú a komunikujú. Riešili sme spolu hlavne, ako pracovať s komédiou a humorom, a zbytočne som im do hrania nekecal.“
Podľa Hofericu je dôležité byť aj pri písaní scenára. „Človek do toho nemusí priamo fyzicky zasahovať a prepisovať, ale vedieť, ako rozmýšľajú scenáristi a producent, je dôležité.“ Poslúchajú nováčika na pľaci veľké herecké esá ako napríklad Jozef Vajda a Zdena Studenková?
„Boli obaja fantastickí. Všetko bolo o takej rozumnej komunikácii. Keď sme o niečom dlhšie debatovali, bolo to pre dobro seriálu. Nikdy som od nich nechcel nejakú kravinu, pri ktorej by sa necítili komfortne. Myslím si, že som bol inak veľmi slušný a pokorný. Vedel som, že mám pred sebou niekoho, kto má obrovské skúsenosti, roky práce za sebou a ja som iba začiatočník. Bral som to tak, že som sa prišiel učiť, a z čoho môžem vyťažiť, je moja mladá energia, nápaditosť a entuziazmus.“