Respondenti na svojej banke najviac oceňujú najmä to, že nemá žiadne alebo má len nízke poplatky za vedenie účtu. Vyjadrilo sa tak v prieskume agentúry Focus pre mBank 31 % respondentov. Ďalším rozhodujúcim kritériom je kvalitný internetbanking, ktorý vyžaduje 41 % klientov. Výška úrokovej miery je najdôležitejšia pre 24 % opýtaných a moderná banková aplikácia na spravovanie svojich financií je kľúčová pre 23 % klientov bánk.
Z prieskumu ďalej vyplynulo, že na odporúčanie svojich priateľov, známych či členov rodiny sa spolieha 10 % respondentov a veľkosť banky berie do úvahy 6 % oslovených. Aj keď najdôležitejším kritériom pre výraznú väčšinu klientov bánk ostáva finančná stránka poskytovanej služby, či už v zmysle výšky mesačných poplatkov za vedenie účtu alebo výšky úrokovej miery, tak v súčasnom období klienti čoraz viac reflektujú aj na online komunikáciu s bankou, či už prostredníctvom internetového bankovníctva alebo mobilných bankových aplikácií.
„Práve kvalitné internetové bankovníctvo patrí k veciam, ktoré na bankách klienti najčastejšie oceňujú,“ konštatuje sociológ a riaditeľ agentúry Focus Martin Slosiarik. Reprezentatívny kvantitatívny online prieskum agentúry Focus pre mBank sa uskutočnil v novembri 2020 medzi online populáciou SR vo veku od 18 do 60 rokov.