Klienti tak v čase pandémie nového koronavírusu urýchľovali rozhodnutia uzatvoriť životné poistenie, uviedli viaceré poisťovne oslovené TASR.
"Ak porovnáme čísla za rok 2019 a minulý rok, tak evidujeme medziročný nárast záujmu pri rizikovom životnom poistení o takmer 30 %," vyčíslil riaditeľ úseku podpory odbytu poisťovne Wüstenrot Slavomír Kurjan. Podľa jeho slov, po životných poistkách býva vo všeobecnosti zvýšený dopyt najmä v neistých životných obdobiach alebo pri negatívnych očakávaniach v blízkej budúcnosti. Zvýšený záujem poisťovňa zaznamenala krátko po nástupe druhej vlny pandémie na Slovensku.
Podobný nárast zachytila aj poisťovňa Uniqa. "Napriek miernemu poklesu predaja v jarných mesiacoch (ako zrejmý dopad začiatku pandémie), sme od leta v rámci predaja životného poistenia zaznamenávali kontinuálny rast. Záujem ľudí o uzatváranie životného poistenia kulminoval na konci minulého roku," priblížila hovorkyňa poisťovne Beáta Lipšicová. Dodáva, že od marca boli nahlásené desiatky poistných udalostí, ktoré sa týkali ochorenia na COVID-19. Taktiež vyplácali poistné plnenia v prípade úmrtí následkom ochorenia.
"V prvej polovici roka 2020 sme zaznamenali pokles, avšak následne nárast záujmu o produkty životného poistenia. Išlo o prirodzený jav, nakoľko sa obmedzila prevádzka našich pobočiek a klienti sa v menšej miere stretávali s pracovníkmi poisťovne. Klientov vo zvýšenej miere zaujímajú pripoistenia PN a pobyt v nemocnici," konštatuje hovorkyňa Kooperativa poisťovne Silvia Nosková Illášová.
Podobný trend zachytila aj poisťovňa Allianz. "Oproti minulým rokom evidujeme zvýšený záujem o životné poistenie, najmä krytie choroby a straty príjmu v dôsledku práceneschopnosti alebo hospitalizácie. Takisto oproti minulým rokom evidujeme pokles storn poistných zmlúv," priblížila špecialistka externej komunikácie poisťovne Helena Kanderková.
V súvislosti so životným poistením zachytili v Generali poisťovni dva modely správania sa. "Väčšinou išlo o klientov, ktorí si začali uvedomovať hroziaceho riziko v prípade chýbajúcej poistnej ochrany a pandémia urýchlila ich rozhodnutie uzatvoriť si životné poistenie alebo prehodnotiť ho, navýšiť poistné sumy a chrániť tak seba aj svoju rodinu pred nečakanými situáciami. Avšak stretli sme sa aj s klientmi, ktorí s cieľom ušetriť pristúpili k zrušeniu svojej poistnej zmluvy," opísala vedúca komunikácie poisťovne Monika Majerčíková.
Pre poisťovne došlo v čase pandémie aj ku zmenám v prístupe ku klientom. "Pandemický rok z pohľadu životného poistenia priniesol skôr zmeny v prístupe ku klientom. Prijaté bezpečnostné opatrenia limitovali možnosti osobného stretávania a bolo nutné hľadať možnosti bezkontaktného (digitálneho) predaja i servisu existujúcich poistných zmlúv," doplnila hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová.