Poukazuje na to, že v návrhu zákona o výchove a vzdelávaní (školský zákon) sa uvádza, že zriaďovateľ môže umožniť uchádzať sa o funkciu riaditeľa aj na ďalšie funkčné obdobie. Viktor Križo zo SKU pre TASR uviedol, že v návrhu zákona je výnimka nastavená tak, že bude "nekonečná".
Križo tvrdí, že SKU chce, aby riaditeľa bolo možné vymenovať najviac na dve funkčné obdobia. "A tretie so štvorpätinovou väčšinou hlasov členov rady školy, nie zriaďovateľa," uvádza SKU na svojom webe v súvislosti s pripomienkami k zákonu. Križo tvrdí, že po tomto období sa ukazuje, že riaditeľ upadá, pretože ide o náročnú funkciu.
Toto opatrenie v praxi podľa komory neprinesie žiadne zásadné zmeny v systéme menovania riaditeľov. Ako tvrdia, ide iba o preformulovaný doterajší právny stav a ešte viac posilnené právo zriaďovateľa a oslabenie kompetencií rady školy.
Novela školského zákona bude definovať aj pojem inkluzívne vzdelávanie. SKU na svojom webe uvádza, že definovanie pojmu inkluzívne vzdelávanie v návrhu zákona nie je štylisticky a obsahovo jasné. Preto ho navrhujú upraviť po diskusii s odborníkmi v Inklukoalícii, Štátneho pedagogického ústavu a Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie.
Rezort školstva zároveň v novele chce, aby sa zmenila maturitná skúška. Po novom by malo byť možné maturovať aj v skorších ročníkoch, keď žiak preberie určené učivo a ukončí rámcový učebný plán. Rovnako chce rezort školstva umožniť maturantom robiť skúšku z viacerých dobrovoľných predmetov. Aktuálne sa to dá len z dvoch. "Komora očakávala rozsiahlejšie zmeny pri konaní maturitnej skúšky, najmä posilnenie jej externej časti z ďalších predmetov a jej prepojenie na prijímacie konanie na vysoké školy v SR," uvádza SKU na svojom webe.
Zmeniť sa má aj prijímacie konanie na stredné školy. SKU poukázala, že stále ostávajú prijímacie pohovory ako subjektívne kritérium prijímania žiakov. Ako dodala komora, odporúča posilniť vplyv testovania 9 na prijímacie konanie.