Podľa zverejnenej analýzy Zobayan viedol svoj stroj podľa pravidiel vizuálneho letu, musel tak byť schopný vidieť smer letu. Spomenutý incident sa udial 26. januára 2020 neďaleko Los Angeles počas hustej hmly.
Vrtuľník najprv prudko stúpal a keď sa takmer dostal nad hmlu, mal sa náhle nakloniť a naraziť do kopca. Ak by sa stroj nezvrtol doľava, podľa vyšetrovateľov existuje veľká šanca, že by bezpečne letel ďalej. Analýza letu bola mimoriadne náročná, keďže stroj neobsahoval žiadne záznamové zariadenie, keďže prepisy tzv. čiernu skrinku vo vrtuľníkoch Sikorsky S-76 nevyžadovali.
Vdova po Bryantovi z tragédie obviňuje pilota Aru Zobayana. Pilotov brat síce neobvinil Bryanta, no tvrdí, že slávny basketbalista vedel o rizikách. Spoločnosti, ktoré prevádzkujú lety vrtuľníkmi, tvrdia, že za nešťastie môžu letoví kontrolóri. Prípad je poznačený aj sériou žalôb medzi jednotlivými stranami.Podľa vyšetrovateľov Národnej rady pre bezpečnosť dopravy (NTSB) po preskúmaní vraku nič nenaznačuje, že by mal stroj technické problémy. Po utorkovom zverejnení analýzy NTSB pravdepodobne oznámi návrhy opatrení, ktoré by mali zabrániť podobným incidentom v budúcnosti.
NTSB však nemá páky na to, aby boli tieto odporúčania aj prijaté, tie musia aplikovať príslušné orgány. Jedným z takých odporúčaní by mala byť povinnosť inštalovať do všetkých helikoptér systém na varovanie pred prekážkou v podobe zemského povrchu. Takýto systém je aktuálne povinný len v strojoch, ktoré zabezpečujú zdravotnícku službu. Systém stojí približne 35-tisíc USD a jeho obsluha si vyžaduje špeciálny tréning.
Podľa odborníkov však povinnosť aplikácie takého systému problém úplne nevyrieši. V kopcovitom teréne by totiž jeho signalizácia vo väčšine prípadov len rušila pilotov bez reálneho osohu, piloti by časom dokonca mohli varovania vedome ignorovať. A to odborníci považujú za veľké riziko.