O komplikovanom nakrúcaní v ukrajinskej divočine sa už veľa popísalo. Ste v tomto dobrodruh? Neprekážajú vám sparťanské podmienky či nepohodlie spojené s podobnou filmovačkou?
Je pravda, že podmienky pri natáčaní boli často veľmi náročné, no nemyslím si, že by boli priveľmi sparťanské. A možno to znamená, že mi takýto typ podmienok až tak neprekáža. Určite však stojí za zmienku jarné natáčanie medzi mrakmi ukrajinských komárov. O tom keby som vedel, tak sa na to pripravím lepšie, minimálne by som si dopísal do zmluvy nejaký „ukrainian mosquito bonus“. (smiech)
Nakrúcali ste vojnovú drámu Správa. Ako hlboko pod kožu sa vám dostal tento známy príbeh úteku dvoch väzňov z Osvienčimu?
Každý projekt, príbeh, na ktorom spolupracujem, prežívam veľmi intenzívne. Je to súčasť spôsobu mojej práce. Mojou hlavnou úlohou je vytvoriť k jednotlivým obrazom, záberom správnu, čo najvhodnejšiu atmosféru a tým sprostredkovať divákom čo najsilnejšie emócie. A to, ako to urobiť, je často otázkou intuície. Takže je nevyhnutné sa do toho emočne ponoriť a prežiť ten príbeh spolu s režisérom, hercami a s celým štábom. Aspoň mne tento spôsob spolupráce vyhovuje. A Správa bola v tomto smere pomerne vyčerpávajúca. Bol to silný zážitok a veľmi potrebná a ak sa to dá povedať, tak aj krásna skúsenosť. Príbeh Wetzlera a Vrbu je dôležitý a, žiaľ, aj dnes veľmi aktuálny. Je dôležité si ho pripomínať. Zároveň je to pôsobivý príbeh o odvahe, ľudskej sile a priateľstve.
Pokiaľ ide o dokumenty, krátko po sebe ste robili Mečiara i Mekyho. Je veľmi hlúpa otázka, čo z toho bolo príjemnejšie?
Oba filmy sú pre mňa dôležité. Každý v niečom inom. Bola radosť ich točiť s tým rozdielom, že Meky mi je ako človek sympatický.
Nenašiel som vo vašom portfóliu žiadny denný, či takzvaný nekonečný seriál. Tieto projekty najlepšie sypú a pripravujú sa v pohodí ateliérov. Ponuky určite boli. Prečo ste ich odmietli všetky do jednej?
Neodmietol, myslím, že som ponuku na takýto projekt nikdy nedostal. Je to však aj trochu iná kameramanská disciplína, komplikovaná, so svojimi špecifikami, ktoré iní kolegovia ovládajú oveľa lepšie a je možné, že by som na to nebol ani najvhodnejší adept.
Ako vyzerá váš vysnívaný seriálový či filmový projekt? Máte niečo také?
Mojím snom vždy bolo pracovať na hraných filmových projektoch a to, že sa to v takej miere plní, nepovažujem za samozrejmosť. Som za to veľmi vďačný.