Požiadavky Slovenskej republiky boli v sobotu v Berlíne nemeckej strane oficiálne komunikované aj diplomatickou nótou. TASR o tom informoval tlačový odbor MZVEZ SR.
"Žiadame o upustenie od požiadavky na preukázanie sa 48-hodinovým testom pre vodičov nákladnej dopravy pri vstupe do Nemecka. Toto opatrenie bude spôsobovať obrovský problém, pre našich vodičov je prakticky ťažko realizovateľné a je veľmi pravdepodobné, že spustí reťazovú reakciu aj u ostatných krajín," uviedol Korčok.
V súvislosti s rozhodnutím nemeckých úradov zaradiť Slovensko medzi rizikové krajiny pre šírenie nových mutácií nového koronavírusu Korčok nemeckého ministra ubezpečil, že slovenská vláda robí všetko pre zvládnutie nepriaznivej situácie a chápe, že každá krajina sa snaží brániť proti prenosu vírusu cez hranice.
V koordinácii s ministrom dopravy SR Andrejom Doležalom (nominant Sme rodina) sa minister Korčok obrátil aj na eurokomisára Maroša Šefčoviča so žiadosťou o tlmočenie žiadosti Slovenska Komisii Európskej únie, aby urýchlene vyhodnotila, či nemecké požiadavky na predkladanie testov pri nákladnej doprave sú v súlade so zavedením a fungovaním tzv. zelených pásov. Tie sú základným predpokladom na zabezpečenie nepretržitých dodávok vo vnútornom trhu Európskej únie.
"Naše ekonomiky sú úzko prepojené, v súčasnosti sme výrazne postihnutí dôsledkami koronavírusu, a preto vyzývam, aby sme sa v Európskej únii vyhli krokom, ktoré budú viesť k recipročným opatreniam a ďalšiemu narušeniu vnútorného trhu," skonštatoval šéf slovenskej diplomacie.
Minister dopravy SR Andrej Doležal (nominant Sme rodina) na sociálnej sieti vyhlásil, že nákladná doprava v Európe nesmie zastať. Podmienky zo strany Nemecka, aby sa vodiči nákladnej dopravy registrovali a mali test nie starší ako 48 hodín (vrátane tranzitu), považuje v praxi za nerealizovateľné. "Predstavuje to vážne ohrozenie obchodu a výmeny tovarov medzi Slovenskom a Nemeckom," upozornil Doležal. Takýto krok, ako tvrdí, môže mať lavínový efekt, ktorý ochromí život v mnohých ďalších krajinách. Minister pripomína, že nákladná doprava v rámci Európskej únie funguje v takzvanom green lanes, čo je základným predpokladom na zabezpečenie nepretržitých dodávok vo vnútornom trhu Únie. "Obmedzenie čo i len jednej dopravnej tepny môže mať ďalekosiahle následky," upozornil Doležal.