"V nasledujúcich troch rokoch investujeme do mediálneho priemyslu na celom svete približne miliardu dolárov," povedal na pondelkovej on-line tlačovej konferencii riaditeľ oddelenia Facebooku pre partnerstvo s médiami v Európe Jesper Doub.
Súčasťou týchto snáh bude aj spustenie projektu Facebook News v Nemecku. Na základe partnerských dohôd budú jednotlivé médiá odmeňované aj za prelinkovaný obsah, ktorý nebude tvorený výhradne pre Facebook.
"Je dôležité, že samotný obsah neskončí na Facebooku, ale že k nemu pridáme aj odkazy na ponuky od jednotlivých vydavateľov," zdôraznil Doub. Zdôraznil, že má ísť o dlhodobý projekt, pričom môže potrvať aj niekoľko rokov, kým sa dostane na požadovanú úroveň.
Na tento formát spolupráce zatiaľ spomedzi nemeckých médií prisľúbili spravodajský magazín Der Spiegel, Funke Media Group a hamburský vydavateľský dom Gruner + Jahr, ktorý patrí do skupiny Bertelsmann.
Facebook News už rok funguje v Spojených štátoch a nedávno bol zavedený aj v Británii.