Tridsaťštyriročný jazdec zostal po nehode uväznený v horiacom aute, ktoré sa po preniknutí nárazovou bariérou rozrezalo na dve polovice a následne explodovalo do ohnivej gule. Francúz bol takmer 30 sekúnd vo vnútri kokpitu. Plamene šľahali tak silno, že záchranné zložky nemali šancu sa k nemu dostať a vytiahnuť ho do bezpečia. Grosjean však zachoval duchaprítomnosť, zozbieral zvyšky síl a dostal sa z vozidla mimo dosah ohňa. Život mu zachránila tzv. svätožiara, ochranný systém Halo, ktorý v F1 zaviedli pred niekoľkými rokmi. Grosjean bol vtedy paradoxne odporcom tohto kroku.
Vyšetrovanie preukázalo, že keď sa monopost po náraze zastavil, Grosjeanova ľavá noha bola spočiatku zakliesnená. Z horiaceho pekla sa dostal tak, že nohu vytiahol z topánky, posunul opierku hlavy spolu s volantom a vyskočil von. Havária v Bahrajne predstavovala pre Grosjeana pravdepodobne derniéru na okruhu F1. V tomto roku bude súťažiť v rámci série IndyCar.
Podľa BBC na základe analýzy nehody FIA dospela k záveru, že sa dá zlepšiť bezpečnosť v rôznych smeroch, zmeny by mali nastať v monopostoch, bariérach, okruhoch či vybavení jazdcov. Hoci záchranári dorazili na miesto nehody za jedenásť sekúnd, analýza hovorí aj o zmenách v reakcii zdravotníckych tímov a ich vybavení.