V diskusnej relácii Na Telo plus povedal, že problém podľa neho nebol v samotnom systéme, ale v nápore. Dodal však, že „sa všetko dá urobiť lepšie“. Minister sa preto chce stretnúť s riaditeľom Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) Petrom Bielikom. Pýtať sa ho bude aj na to, prečo národné centrum doteraz nevytvorilo tzv. čakáreň. Na otázku, či môže riaditeľ NCZI vo svojej funkcii skončiť, minister priamo neodpovedal. „Budeme sa rozprávať,“ reagoval.
Jedným z potvrdených dôvodov pondelkového výpadku a priebežného spomaľovania objednávkového systému bol problém dátového pripojenia vládneho cloudu. Ako informuje Národné centrum zdravotníckych informácií (NCZI), tento problém je už vyriešený, no prichádza k spomaleniu aplikácie Moje ezdravie. Prostredníctvom nej sa občania objednávajú na antigénové či PCR testy a na očkovanie. Dôvodom je podľa NCZI intenzívnejšia aktivita aplikácií, ktoré monitorujú voľné kapacity testovania alebo očkovania. „Ďalším možným dôvodom takéhoto stavu mohol byť aj potenciálny DDOS útok (teda posielanie veľkého množstva požiadaviek na systém, čo spôsobí jeho zahltenie)," konštatuje NCZI.
Túto možnosť aktuálne analyzuje Národné centrum zdravotníckych informácií v súčinnosti s jednotkou CERT Národného bezpečnostného úradu, ktorému bol incident bezodkladne nahlásený. Priebežná analýza zatiaľ túto možnosť nepotvrdila. „Príčina spomalenia systému teda nie je na strane Národného centra zdravotníckych informácií, v žiadnom prípade nešlo o účelové zablokovanie systému," konštatuje NCZI. Zároveň ubezpečuje verejnosť, že neprišlo k úniku osobných údajov či k ich ohrozeniu. Jedným z pripravovaných riešení je spustenie novej aplikácie na manažment očkovania, ktorú pripravuje Národné centrum zdravotníckych informácií spoločne s Ministerstvom zdravotníctva SR. Dostupná by podľa NCZI mala byť začiatkom budúceho týždňa.