Na internetových fórach sa diskutuje o novinkách, ktoré výrobcovia pripravili na nadchádzajúcu sezónu. Tu je prehľad toho, aké kúsky čoskoro uvidíte u predajcov...
ČÍTAJTE VIAC: Týmto motorkári štvú ostatných vodičov! Je to arogancia alebo len prostá nevedomosť?
Začíname hneď zostra. Suzuki opäť oživilo svojho rýchleho cestovateľa pre odvážnych jazdcov. Konštrukcia sa zamerala najmä na splnenie emisnej normy Euro 5. Z objemu 1 340 cm3 zo štyroch valcov plynie výkon 140 kW (190 k) a krútiaci moment 150 Nm. Podstatné však je, že viac krútiaceho momentu je k dispozícii v nízkych a stredných otáčkach, takže na dosahovanie požadovanej dynamiky stačí menej krútiť plynovou rukoväťou.
S tým si rada poradí nová sériovo dodávaná trakčná kontrola. Veď dostať takýto stroj z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a rozhýbať ho až na 299 km/h si vyžaduje kontrolu. Novinky v motore priniesli novú hlavu valcov aj vačkový hriadeľ či tuhšie pružiny ventilov, ktoré prispievajú k lepšiemu premiešaniu zmesi. Poteší aj zníženie spotreby na 5,7 l/100 km, čo pri 20-litrovej nádrži znamená zábavu na približne 300 km.
Vlajková loď spoločnosti Honda medzi cestnými motocyklami - Gold Wing, ktorá si v roku 2018 prešla pomyselným znovuzrodením s radikálnou redukciou hmotnosti, zavesením predných kolies s dvojitými priečnymi ramenami, úplne novým, horizontálne uloženým šesťvalcovým motorom (výkon 93 kW/126 k, krútiaci moment 170 Nm) a voliteľnou 7-stupňovou prevodovkou DCT (základom je 6-stupňový manuál), sa chystá vykročiť do roka 2021 s vyššou kvalitou zvuku a reproduktorov.
Jej status vlajkonosiča nových technológií je úplne opodstatnený a prináša špičkové funkcie od 7-palcového TFT displeja cez gyroskopickú navigáciu, Apple CarPlay™, Android Auto™, a elektronickú obrazovku až po obsluhu prostredníctvom inteligentného kľúča Smart Key, 4 jazdné režimy a asistenčný systém rozjazdu do kopca Hill Start Assist. Pre rok 2021 prichádza aj nová možnosť moderného lakovania či kompletné LED osvetlenie. Objem palivovej nádrže je 21 litrov a spotreba sa pohybuje okolo 5,5 l/100 km.
Model Honda X-ADV, kríženec veľkého skútra, odhodlaného dobrodruha a pohodlného cestovateľa, prešiel rozsiahlymi úpravami, v rámci ktorých získal výkon 43,1 kW (59 k), krútiaci moment 69 Nm, vyššiu hranicu maximálnych otáčok či upravené prevodové pomery 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. Medzi ďalšie vylepšenia patrí elektronické riadenie plynu, 4 prednastavené jazdné režimy či vylepšený a rozšírený systém nastaviteľnej kontroly trakcie. Hodnota spotreby paliva pritom zostala na úrovni 3,6 l/100 km, čo pri 13,2 l nádrži predstavuje dojazd viac ako 360 km.
Prepracovaný rám je oblečený do úplne novej kapotáže a sedadlo má nový tvar, vďaka ktorému jazdec ľahšie dosiahne na zem. Praktická odkladacia schránka je väčšia a nachádza sa v nej aj USB nabíjačka. Po novom pribudla aj schránka na rukavice. Dva predné LED svetlomety disponujú funkciou denného svietenia a 5-palcový TFT displej umožňuje pripojiť mobilný telefón vďaka novej technológii hlasového ovládania Honda Smartphone Voice Control System.
Veľký Ninja vo svojom kláštore cez zimu potrénoval a na rok 2021 je pripravený s novými schopnosťami. Základom bolo splniť emisnú normu Euro 5, čo sa podarilo. Zmeny vpredu si všimnete hneď. O 40 mm vyššie umiestnené plexi lepšie chráni jazdca a zlepšuje aerodynamiku. Spoločnosť mu robia nové LED svetlá, otvor na nasávanie vzduchu má tvar podkovy. Z
a zmienku stoja nové aerodynamické krídelká, ktoré pri zrýchľovaní tlačia predné koleso k vozovke a vo vysokých rýchlostiach zvyšujú stabilitu. Ovládateľnosti prispeli zmeny geometrie prednej vidlice, predĺžilo sa aj zadné rameno, takže celkovo sa rázvor natiahol o 10 mm na 1 450 mm. Rovnako tak aj úprava nastavenia podvozka Showa. Úprava polohy riadidiel priniesla pohodlnejšiu polohu jazdca a voľnejší pohyb. Všetky podstatné informácie teraz prináša 4,3-palcová TFT obrazovka, nechýba ani Bluetooth konektivita či sériovo dodávaný tempomat.