Jej cieľom je zabrániť predbiehaniu sa záujemcov a "boju" o očkovacie termíny. O spustení by mali informovať ministri Eduard Heger (OĽANO) a Veronika Remišová (Za ľudí).
Ako sa píše na stránke korona.gov.sk, prihlasovanie je aktuálne možné pre osoby zo špeciálnych skupín obyvateľstva (zdravotníci, policajti a terénni sociálni pracovníci) a osoby s vekom nad 60 rokov. Záujemca si môže vybrať preferované miesto na očkovanie.
,,Spustením nového registračného formuláru sa mení spôsob prihlasovania. Pribudne rola čakateľa, ktorá umožňuje počkať si na uvoľnenie vybraného očkovacieho miesta a termínu v „Čakárni“. Čakáreň je miesto, kde po registrácii budete zaradení do zoznamu čakateľov na termín. Termíny budú priraďované podľa veku. To znamená, že o pridelení termínu na očkovanie nerozhoduje čas vašej registrácie," informuje stránka.
O termíne na očkovanie budú občania informovaní SMS a e-mailom najneskôr dva dni vopred, aby sa mali dosť času sa pripraviť. ,,Pri výbere očkovacieho miesta budete vidieť aj informáciu, akou vakcínou dané miesto disponuje. Zohľadňuje sa zároveň vekové obmedzenie pre jednotlivé vakcíny," dopĺňa vládny web.
Formulár je dostupný na https://vakcinacia.nczisk.sk/registracia.
Nový formulár registrácie na očkovanie, tzv. „čakáreň“, prináša oproti pôvodnému stavu určite zlepšenie. Ako uviedlo v tlačovej správe občianske združenie Slovensko.Digital, v prvom rade už nejde o preteky o voľný termín tak, ako to bolo doteraz. Dôležité podľa združenia je, že sa aktuálny systém oddelil od pôvodného riešenia, ktoré niekoľkokrát nezvládlo nápor po otvorení nových termínov na očkovanie. Oceňuje tiež, že systém prešiel aspoň minimálnym používateľským testovaním. Slovensko.Digital však upozorňuje, že online formulár je len podporný nástroj. Online registrácia totiž nemôže byť jediný nástroj na to, ako zabezpečiť očkovanie obyvateľstva.
Združenie apeluje na to, že podstatou diskusie má byť stratégia očkovania, ktorá nesmie byť diskriminačná. Očkovanie musí byť podľa Slovensko.Digital dostupné pre všetkých rovnako, bez ohľadu na technické danosti tých, ktorí sa registrujú, alebo ich detí či vnúčat. „Plne preto súhlasíme s Verejnou ochrankyňou práv v tom, aby sa dostupnejšími a fungujúcejšími stali aj alternatívne a proaktívne formy registrácie - napríklad telefonicky, prostredníctvom obvodného lekára, zdravotných poisťovní alebo formou terénnych pracovníkov pre ľudí, ktorí nie sú technicky zdatní alebo nemajú pri sebe blízkych, ktorí by im s registráciou asistovali. Preto tento poradovník vnímame len ako prvý krok k napĺňaniu tohto cieľa,“ uviedol IT odborník Ján Suchal.