Nie vždy si vyhliadnu najdrahší kúsok, ktorý vidia. Stredobodom pozornosti sú však aj naďalej kúsky strednej triedy najobľúbenejších značiek...
Dlho platilo, že na špičke ukradnutých vozidiel zoradených podľa druhu pohonu trónili naftové motory. Obľúbené boli nové aj jazdené, a ľudia ich hľadali, keď potrebovali náhradné komponenty ako turbodúchadlá, hlavy valcov či filtre pevných častíc.
ČÍTAJTE VIAC: Najkradnutejšie autá na Slovensku: Zlodeji nemajú záujem o všetky značky, nejde ani o predaje
Idú po hybridoch
S nárastom antikampane na naftové motory, ktorých predaje výrazne klesajú, sa spája aj zvýšený predaj hybridných a plug-in hybridných áut. Na Slovensku polícia síce neeviduje krádeže podľa pohonu, no informácie zo štatistík a z výskumných štúdií z Nemecka či Holandska hovoria jasnou rečou. Z ulíc mizne čoraz viac takýchto vozidiel. Dôvod je, že ak máte elektrifikovaný pohon, máte zelenú na vjazd do väčšiny zón v mestách.
Rolu hrá aj spotreba blížiaca sa k naftovým motorom a v neposlednom rade cena za náhradné batérie. Tie sa v oboch prípadoch pohybujú v tisíckach eur. Takže ak má niekto elektrifikované vozidlo po záruke a batéria už neposkytuje dojazd ako kedysi, môže byť schodnejšou alternatívou získať novú na čiernom trhu. Autá sa však celkovo kradnú menej. Nedá sa povedať, že by to bolo ich lepším zabezpečením.
Zistenia autoklubov z Nemecka či Rakúska hovoria, že moderné bezkľúčové systémy na vstup do vozidla ani zďaleka nie sú skalopevné a prekonať ich nie je veľký problém. Skôr ide o to, že automobily ako také sa stávajú dostupnejšie. Na Slovensku nájdeme kusy s cenovkou pod 10 000 €. Navyše doviezť auto zo zahraničia už nie je taký problém ako kedysi.