Ako informovala prešovská krajská policajná hovorkyňa Jana Ligdayová, ide o prípady, keď sa páchateľ snažil okradnúť dotknutých obyvateľov o značné čiastky peňazí. „Oznámenia rovnakého typu v poslednom období zaznamenávame častejšie,“ upozornila Ligdayová.
Konkretizovala, že občania prišli o svoje finančné prostriedky na účtoch v súvislosti s platbou poštovného v prospech napríklad pošty, alebo inej kuriérskej spoločnosti. „Mailom im bola zaslaná výzva na platbu, ohľadom balíčka, ktorý občan očakáva. Je potrebné len zaplatiť poplatok napríklad vo výške 1,99 eur, alebo inej nízkej sumy a balíček bude občanovi doručený,“ uviedla policajná hovorkyňa. Email podľa nej je označený logom spoločnosti, avšak pri pozornom prečítaní je možné zistiť, že emailová adresa odosielateľa obsahuje doménu s označením cudzieho štátu.
Občania majú po otvorení mailu vyplniť formulár, ktorým poskytne páchateľovi údaje zo svojej platobnej karty. Ide o číslo karty, dátum exspirácie karty a CVV kód. „Podvodným konaním páchateľ docieli to, že zadaním určeného bezpečnostného kódu občanom do formulára takto sám občan umožní páchateľovi pridať platobnú kartu do aplikácie vo svojom zariadení a následne z nej vykonávať ďalšie úhrady,“ upozornila Ligdayová.
Podľa hovorkyne boli zaznamenané prípady, keď odosielateľom týchto mailov bola Finančná správa, ktorá údajne občanovi posiela daňový preplatok. „Aj v tomto prípade však ide o snahu vylákať od občana peniaze z jeho účtu pod zámienkou zaslania preplatku dane,“ upozornila Ligdayová s tým, že dotknuté spoločnosti nikdy svojim klientom neposielajú email s požiadavkou úhrady poštovné takouto formou a nežiadajú identifikačné údaje z ich platobných kariet. „Ide o podvodné konanie. Polícia preto odporúča občanom, aby neotvárali mailovú poštu podobného typu a v žiadnom prípade neposkytovali identifikačné údaje svojej platobnej karty, pokiaľ nemajú istotu, s kým komunikujú,“ uzavrela.