K bikesharingu (zdieľaniu bicyklov) sa však pridali aj elektrické kolobežky a skútre. Poskytovatelia postupne púšťajú do obehu čoraz viac kúskov. Aké sa však oproti minulému roku zmenili ceny a služby?
S príchodom jari presedlá veľa Bratislavčanov z áut na bicykle a kolobežky, či už kvôli práci, alebo rekreácii. Pre tých, ktorí si nezaobstarali vlastné kúsky, sú k dispozícii zdieľané dvojkolesové tátoše. Všetky fungujú na základe aplikácie, ktorú je potrebné stiahnuť si do mobilu. V uliciach sú okrem zdieľaných bicyklov SlovnaftBajk a Rekola, aj kolobežky spoločnosti Bolt a elektrické skútre Blinkee.city. Podľa Antona Molnára, hovorcu Slovnaftu, ceny za vypožičanie žltých bikov zostávajú rovnaké.
„Cenník sme nemenili a zachovali sme dostupnosť služby rôznym typom užívateľov. Bicykle boli dostupné aj počas zimy, samozrejme s krajším počasím postupne flotilu posilňujeme, keďže používanie bicyklov priebežne monitorujeme. Už niekoľko týždňov ich je v meste okolo 300 a postupne sa s teplejším počasím pripájajú ďalšie,“ konkretizoval s tým, že s mestom spolupracujú na väčšom prepojení bikesharingu s mestskou hromadnou dopravou.
Cieľom je, aby ľudia s predplateným MHD na dlhšie obdobie, mali zároveň zvýhodnené predplatné aj na Slovnaft Bajk. Najnovším zdieľaným dopravným prostriedkom v našich končinách je však elektrický skúter. „Skútre sa tešia veľkej obľube, a to je aj dôvod, prečo sme už 25. februára začínali druhú sezónu. Máme momentálne 100 kusov a naša zelená zóna zahŕňa každú mestskú časť v Bratislave,“ prezradil konateľ spoločnosti Tamás Lovász s tým, že okrem hlavného mesta spustia tento rok ešte zdieľané skútre aj v ďalšom slovenskom meste.
V porovnaní s bicyklami ich služba nemá dokovacie stanice. Používateľ si tak môže zobrať skúter odhocikadiaľ a vrátiť ho na ľubovoľnom inom mieste v súlade s predpismi a tak, aby nikomu nezavadzal. Rovnakým spôsobom funguje aj Bolt kolobežka, ktorú spoločnosť prevádzkuje okrem hlavného mesta aj v Košiciach, Prešove, Trenčíne či Žiline.