Aké sú rozdiely v jednotlivých farbách COVID automatu
Čierny stupeň (IV. stupeň varovania)
Školy - MŠ, ZŠ 1. stupeň prezenčne, špeciálne školy a deti, ktoré sa nevedia učiť dištančne, max. 5 detí na učiteľa, koncové ročníky SŠ a OU (prezenčne). Prezenčne s testom podľa platnosti testu. VŠ - dištančne.
Obchody - Iba esenciálne obchody a služby. Maximálne 1 zákazník na 15m².
Reštaurácie - Okienkový predaj (zachovaný zostáva aj rozvoz).
Pohyb - Zákaz vychádzania s výnimkami.
Bordový stupeň (III. stupeň varovania)
Školy - pridáva sa otvorenie koncových ročníkov ZŠ
Obchody - Max. 1 zákazník na 15m², zatvorené detské kútiky, sedacie sekcie uzavreté. Vstup s testom.
Reštaurácie - Okienkový predaj (zachovaný zostáva aj rozvoz).
Pohyb - Pohyb v prírode s negat. testom podľa platnosti testu aj mimo okresu (mimo čiernych okresov), okrem výnimiek z testovania, základné potreby iba v rámci okresu.
Tmavočervený stupeň (II. stupeň varovania)
Školy - MŠ, ZŠ prezenčne, len koncové ročníky SŠ, OU (prezenčne). Prezenčne s testom, platnosť testu 7 dní vrátane zákonného zástupcu. VŠ - dištančne.
Obchody - Max. 1 zákazník na 15m², zatvorené detské kútiky, sedacie sekcie uzavreté. Vstup s testom.
Reštaurácie - Okienkový predaj, terasy, 2 metre rozostupy medzi stolmi. Vstup na terasu s testom.
Pohyb
Treba pozerať dopredu
Richard Kollár, matematik a člen iniciatívy Veda pomáha - COVID-19
- Ja by som mal iný návrh. Nie skracovať túto lehotu na 7 alebo 10 dní, ale nastaviť tie indikátory tak, aby viac predpovedali budúcnosť. Momentálne indikátory, podľa ktorých vyhodnocujeme farbu okresov alebo všeobecne nastavenie semafora pozerajú veľmi ďaleko dozadu v čase. Pozeráme na 7 až 14 dozadu, namiesto toho, aby sme pozerali na to, čo vlastne očakávame v budúcnosti. Podľa toho by mal byť nastavený COVID automat. Takže myslím si, že 14-dňová brzda v kombinácii s oneskorenými kritériami je nebezpečná. Jedno z toho treba odstrániť a lepšie by bolo nastaviť kritériá tak, aby pozerali viac dopredu a brzda zostala pôvodná 14-dňová.