Očakáva sa, že zistenia vyšetrovateľov povedú k trestným oznámeniam, informovala agentúra AFP. Taliansky minister dopravy Giancarlo Cancelleri vyjadril v súvislosti s niektorými zisteniami zhrozenie. Najmä ho šokovala správa o nedostatočnej údržbe mosta.
Nosné káble zrúteného piliera číslo deväť neboli podľa medializovaných záverov vyšetrovania posilnené nijakým spôsobom už od uvedenia mosta do prevádzky, ku ktorému došlo v roku 1967. "Teraz dúfame v rýchly a včasný súdny proces, keďže máme záväzok voči rodinám obetí," povedal Cancelleri
Tragédia z 14. augusta 2018 vyvolala v krajine diskusiu o zle udržiavaných a rozpadávajúcich sa cestách, mostoch a železničných tratiach, ako aj o úlohe diaľničnej akciovej spoločnosti Autostrade per l'Italia, ktorá Morandiho most v Janove stavala.
Vyšetrovatelia podľa medializovaných správ identifikovali dokopy 69 podozrivých vrátane bývalého riaditeľa firmy Atlantia, ktorá vlastní Autostrade per l'Italia, a predstaviteľov spoločnosti Spea, jej dcérskej spoločnosti zodpovednej za údržbu mosta.
Prokuratúra v správe z vyšetrovania podľa médií spomína "neúplne" a "neadekvátne" kontroly stavu mosta. Vyšetrovatelia napríklad uvádzajú, že kontroly pilierov sa robili len z diaľky - spod mosta, a to ďalekohľadom.
Bývalý Morandiho most, pomenovaný po architektovi Riccardovi Morandim, ktorý ho navrhol, sa zrútil počas silného dažďa 14. augusta 2018. Most bol výrazným bodom v krajine a slúžil ako kľúčový hlavný ťah, ktorý spájal Janov a jeho veľký prístav s diaľnicami vedúcimi do Francúzska a ďalších talianskych miest.