Pre TASR to uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková. Skončenie prevádzkovania pobočky pošty podlieha schváleniu regulátorom, ktorým je Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. V roku 2021 podľa hovorkyne pošta požiada regulátora o stanovisko k zrušeniu asi 80 "malých" pôšt a 20 pôšt v mestách a obciach, kde sú ďalšie pobočky pošty s dostatočnou kapacitou a pokrytím v spádovej oblasti. Konečný počet zrušených pobočiek tak bude závisieť od stanoviska regulátora. Aktuálne je v rámci celého Slovenska regulátorom schválených 53 pobočiek na zrušenie.
Na konci minulého roka Slovenská pošta na celom území krajiny prevádzkovala spolu 1504 pôšt, z toho 1342 dodávacích a 162 podávacích pôšt. "Mali sme aj 35 pôšt Partner, 61 poštových stredísk, päť pojazdných pôšt a 14 zmluvných výdajov," spresnila Dorčáková.
Tiež podotkla, že pri využívaní kamenných pôšt nastali významné zmeny, pretože klesá záujem o poštové produkty v týchto pobočkách. "Na niektorých poštách v menších obciach občania pošlú napríklad priemerne jeden až štyri doporučené listy denne, päť až deväť listov denne alebo päť balíkov mesačne," priblížila hovorkyňa.
Zároveň ozrejmila, že proces optimalizácie poštovej siete sa naštartoval už v roku 2019 ako reflexia na stále sa zvyšujúce fixné náklady kamenných pobočiek, kedy bolo zrušených 32 pôšt a neboli zaznamenané sťažnosti. "Takže je evidentné, že dokážeme občanom poskytovať všetky služby v zmysle poštovej licencie aj bez pobočky," skonštatovala.
Ubezpečila teda, že skončenie prevádzky kamennej pošty neznamená, že Slovenská pošta z danej obce odchádza. Mení len formu a spôsob poskytovania poštových služieb. Tie budú zabezpečené v požadovanej kvalite tak, ako ukladá poštová licencia.