Upozorňuje na to predseda KSK Rastislav Trnka s tým, že ak mesto nedodá výsledky ďalších nevyhnutných meraní, Košiciam reálne hrozí uzatvorenie niektorých tratí. Magistrát mesta jeho vyjadrenia vníma s prekvapením.
KSK pôsobí ako špeciálny stavebný úrad pre stavby mestských dráh. Problematické sú najmä električkové trate na sídlisku Nad jazerom a na Alejovej ulici, v Barci a časti Južnej triedy. KSK požiadal mesto, aby do konca marca komplexnou prehliadkou zdokladoval bezpečnosť tratí. Podľa Trnku však od mesta došla len časť dokumentácie, z ktorej nie je možné posúdiť, či sú trate prevádzkyschopné.
"Máme za to, že táto prehliadka buď neprebehla, alebo nedopatrením nezaslali väčšinu týchto dokumentov. Aby sme sa vyhli nejakým zbytočným konfliktom a naťahovačkám, tak sme dali mestu Košice ešte dodatočné tri týždne na doplnenie tejto dokumentácie," uviedol Trnka v piatok pre TASR. Očakáva, že mesto vierohodne podľa zákona a vyhlášky zdokladuje bezpečnosť tratí. "V opačnom prípade budeme musieť pristúpiť k uzavretiu týchto úsekov," dodal. V súvislosti s možnými obmedzeniami a problémami s hromadnou dopravou verejnosti poukázal na to, že prvoradá je bezpečnosť tratí, na ktorú dohliada práve kraj.
Magistrát mesta reagoval, že KSK ako dráhovému úradu zaslal odpoveď na žiadosť vrátane prílohy so záznamom hodnôt nameraných pri pravidelnej komplexnej prehliadke koľají. "Z nameraných hodnôt vyplýva, že rozchod koľajníc sa v spomínaných úsekoch na Jazere a na Alejovej pohybuje v norme. Slová pána predsedu KSK preto vnímame s istým prekvapením a predpokladáme, že ide o nejaké nedorozumenie," uviedol pre TASR hovorca mesta Vladimír Fabian. Mesto podľa neho doteraz nedostalo z KSK žiadne informácie alebo rozhodnutie o takých nedostatkoch, ktoré by mali zásadný vplyv na prevádzku tratí. "Takisto nevieme nič o hrozbe ich údajného odstavenia," dodal.
Mesto deklaruje, že bezpečnosť električkových tratí je jeho dlhodobou prioritou. Podľa hovorcu si pritom uvedomuje, že za uplynulých viac ako 30 rokov sa najproblematickejšie úseky tratí v časti Nad jazerom a na Alejovej ulici vôbec nerekonštruovali, pričom ich investičný dlh dosahuje desiatky miliónov eur a sú za hranicou odporúčanej životnosti.