Ďalších dvadsať tisíc ľudí v okresoch Púchov, Považská Bystrica, Nové Mesto nad Váhom a Myjava bude čoskoro v prímestskej doprave každý deň cestovať v klimatizovaných autobusoch. Prevádzkovateľ dopravy, SAD Trenčín, do týchto okresov čoskoro zavedie 32 autobusov. Ako vysvetlila hovorkyňa SAD Trenčín Ivana Strelcová, ešte musia vybaviť technicko-administratívne záležitosti. Následne autobusy vyrazia na cesty a ich predchodcovia skončia na šrotovisku.
„Denne sa v týchto regiónoch len v nových autobusoch odvezie takmer 20 tisíc cestujúcich a každý z autobusov prejde zhruba 250 kilometrov. Na mnohých trasách, kde budú nasadené nové autobusy, dnes jazdia prevažne veľmi staré a často sa kaziace typy autobusov,“ hovorí Strelcová. Autobusy patria do balíka 68 nových vozidiel, ktoré SAD Trenčín prednedávnom ohlásila. Na jeseň má pribudnúť ďalších 62 autobusov. „Touto dodávkou bude SAD Trenčín disponovať viac ako 80% autobusov nie starších ako štyri roky,“ dodala Strelcová.
Všetky nové vozidlá sú vybavené svetelnými elektronickými smerovými tabuľami a novými elektronickými pokladňami, ktoré zjednodušujú prácu vodičov. V priebehu pol roka budú všetky autobusy prímestskej dopravy vybavené aj systémom sledovania pohybu vozidiel prostredníctvom GPS. Nové autobusy sú súčasťou obrieho kontraktu spoločnosti SIRS Georgea Trabelssieho, ktorá je majoritným vlastníkom SAD Trenčín a SAD Žilina.
Prímestskú dopravu dotujú samosprávne kraje a tie sa spolu so SIRS dohodli v decembri 2007 na zmluve so spoločnosťou Iveco na nákup štyroch stoviek autobusov za 43,15 milióna €. Trenčiansky samosprávny kraj (TNSK) tento rok prímestskú dopravu dotuje sumou približne 11,6 milióna €. Predseda TNSK Pavol Sedláček povedal, že dotáciu navyšujú odpisy za nové autobusy. Zároveň zdôraznil, že klesajú náklady za spotrebu pohonných hmôt a opravy. „Po výmene sa náklady stabilizujú. Dôležitá v tomto je naša spolupráca so Žilinským krajom,“ dodal. Nové autobusy Crossway vyrába spoločnosť Iveco, ktorá je nástupcom Karosy.