Sychravý víkend si krátili varením gulášu, rozhovormi či sledovaním správ na notebookoch. Bratislavčania a kolegovia z viacerých kútov krajiny im vraj priniesli termosky s čajom, rezne či koláče, podporili ich aj študenti z východného Slovenska. V blokáde Rožňavskej ulice chcú pokračovať až do splnenia požiadaviek.
Mýto musia platiť vozidlá nad 3,5 tony či autobusy od 1. januára za jazdu po diaľniciach a ďalších vybraných cestách. Autodopravcovia chcú dosiahnuť napríklad pozastavenie prevádzky mýta, prehodnotenie spoplatnených úsekov či zníženie spotrebnej dane z pohonných hmôt a dane z motorových vozidiel
"Prekvapilo nás, že prišli aj starší penzisti, doniesli nám kávu, čaj, koláče a potraviny," povedal ČTK jeden z protestujúcich kamionistov Michal Padúch. Pekár z neďalekej pekárne sa zas informoval, koľko má pripraviť bagiet.
Hoci sú vodiči nákladných áut zvyknutí na odlúčenie od rodiny, studené bagety z benzínových púmp či nocovanie v kamiónoch, teplé jedlo od neznámych ľudí vraj bolo pre nich vzpruhou. "Je to veľká psychologická podpora," doplnil Padúch. Známi im v sobotu poslali aj poľnú kuchyňu, deň si tak krátili varením gulášu.
Niekoľko desiatok šoférov, ktorí svojimi autami blokujú Rožňavskú ulicu v smere do centra Bratislavy, údajne prišli podporiť aj kolegovia z Podhájskej, Košíc či Púchova. "Tlak je veľký, sobota bola dňom psychologických vojen," poznamenal ďalší protestujúci kamionista Slavomír Lamper. S protestujúcimi sa v sobotu stretli šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma a generálny riaditeľ prevádzkovateľa mýta - firmy SkyToll Matej Okáli, aby zistili nedostatky mýtneho systému a zmiernili napätie. "Popoludní nás zas navštívili policajti v civile, ktorí sa vydávali za kamarátov s cieľom presvedčiť nás, aby sme odišli," dodal.
Kamionisti sa po rannej hygiene na neďalekej pumpe každý deň stretnú na provizórnych raňajkách, nasledujú rozhovory s médiami a debaty v hlúčikoch. "Sme tu viaceré firmy zastúpené, konkurencia však išla bokom, teraz bojujeme za spoločnú vec," tvrdil Lamper. S blízkymi sú vraj v stálom telefonickom kontakte. "Rodiny vedia, že je to aj o nich, aj o tých, čo sú mimo Slovenska. Keď sme niečo začali, nesmieme ľudí sklamať," doplnil.
Protestujúci vodiči sú rozhodnutí blokovať časť cesty až dovtedy, kým nebudú splnené ich požiadavky. "Keby sme sa toho vzdali, tak to je také isté, ako keby sme prestali pracovať, zostali sedieť doma a brali podporu," poznamenal Padúch. Premiér Robert Fico (Smer-SD) sa však s dopravcami z Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) odmietol stretnúť, pokiaľ kamióny neodídu z kľúčovej bratislavskej ulice.
Niektorí zo šoférov očakávajú odťahovanie svojich áut vzhľadom na končiace sa prázdniny a hustnúcu premávku v slovenskej metropole. "Obávame sa, že by mohlo prísť k násilnému vyprataniu," tvrdil kamionista z Liptovského Mikuláša. Odvolal sa na údajný tlak na majiteľov odťahových špeciálov, aby poskytli vozidlá na odtiahnutie kamiónov.