Podľa vyhlásenia MÁV, ktoré zverejnili viaceré médiá, je pravdou iba to, že mladý muž sa niekoľkokrát na viacerých železničných lokalitách hlásil do služby a pokúšal sa dostať ku kľúčom lokomotív.
Na Východnej stanici v Budapešti (Keleti pályaudvar) sa vo štvrtok neskoro večer telefonicky ohlásil s otázkou, či netreba nejakú lokomotívu previesť na susednú stanicu, kam má aj tak cestu. Železničiarom bol telefonát podozrivý a ponúkli mu takúto možnosť s tým, aby prišiel.
Dobre situovaný muž sa dostavil v uniforme rušňovodiča, nedokázal však predložiť žiadny služobný doklad. Službukonajúci pracovníci železníc zavolali políciu, ktorá ho odviedla na vykonanie potrebných vyšetrovacích úkonov, uvádza sa v oficiálnom vyhlásení dráh.
Podľa dnešnej informácie maďarského bulvárneho denníka Blikk pracovníci vnútornej kontroly MÁV zadržali počas víkendu muža, ktorý bez príslušných oprávnení už niekoľko mesiacov riadil vlaky. Podvodník, ktorý bol veľkým fanúšikom železníc, najradšej podľa Blikku jazdil na trati Budapešť - Székesfehérvár.
Na nočnú zmenu v Budapešti sa muž vo veku okolo 25 rokov prihlásil 40 minút po polnoci z piatka na sobotu pod menom Krisztián Szegedi. Sebavedomý mladík mal vyžehlenú železničiarsku uniformu, čiapku a dokonca aj tašku. Nemal však oprávnenie na riadenie lokomotívy - napriek tomu údajne niekoľkokrát viezol aj cestujúcich.
Hovorca spoločnosti MÁV Trakció Gergely Horváth ešte predpoludním povedal, že žiaľ ide o skutočný príbeh. "Spojili sme sa s Budapeštianskym veliteľstvom polície (BRFK), aby sme im pomohli, súčasne sme začali vnútorné preverovanie, aby sme zistili každý detail činnosti tohto muža. Zistili sme, že ide o železničiarskeho fanatika, ktorý nemá oprávnenie," povedal.