Rozsiahla výstavba ciest má pokračovať aj v ďalšom volebnom období, v rokoch 2010 až 2014 by sa malo dokončiť 250 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Po dnešnom stretnutí s ministrom dopravy to vyhlásil predseda vlády Robert Fico (Smer-SD). Zloženie nového kabinetu, ktorý nastúpi po júnových parlamentných voľbách, je zatiaľ otázne; najvyššiu podporu voličov má však dlhodobo premiérova strana.
Väčšinu ciest, zhruba 150 kilometrov, by v najbližších rokoch mali postaviť súkromné spoločnosti v rámci projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP projekty). Samotný štát by mal podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho (Smer-SD) vybudovať zvyšných sto kilometrov infraštruktúry, okrem verejných zdrojov chce využiť aj fondy Európskej únie.
Výstavba ciest bola jednou z priorít súčasného kabinetu, počas jeho pôsobenia by sa mala cestná sieť rozšíriť o necelých 150 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Premiérovi sa však nepodarí dodržať sľub o dokončení diaľnice medzi Bratislavou a Košicami s výnimkou technicky náročných úsekov s tunelmi. Dôvodom je podľa neho kríza. "Keby nebola svetová hospodárska kríza, tak to prepojenie je hotové," uviedol Fico. Spojenie by podľa neho mohlo byť dokončené v roku 2014.
Vláda podľa premiéra nepočíta so zavedením elektronického mýta pre osobné autá. "My s tým nerátame. A ak pôjdeme do nového volebného obdobia, tak to určite bude v programovom vyhlásení vlády," vyhlásil premiér Robert Fico. V minulosti sa predpokladalo, že na úhradu elektronickým spôsobom prejdú osobné autá od roku 2013. Mýto sa od tohto roka spustilo pre kamióny, nákladné autá a autobusy.
Slovákom by sa tiež nemali zvyšovať ani ceny za diaľničné známky pre vozidlá do 3,5 tony. "Nebolo by korektné pýtať od ľudí viac peňazí dovtedy, kým nebude aspoň tá základná diaľničná sieť postavená," konštatoval Fico.