Aliancia Fair-play už vtedy upozorňovala, že to bolo oveľa viac. Tisícky bilbordov po celom Slovensku, inzeráty, prenajatý kamión, 78 mítingov, tričká či šiltovky. Tak vyzerala kampaň Smeru pred voľbami v roku 2002.
„Nedokázali sme úplne presne vyčísliť sumu, koľko mohla tá kampaň stáť. Po konzultáciách s odborníkmi na reklamu a marketing nám vyšla suma od 80 do 120 miliónov korún,“ povedala Zuzana Wienk z Aliancie Fair-play, ktorá kampaň v roku 2002 monitorovala.
„Ak by Zmluva o spolupráci bola pravá, tak treba mať v prvom rade na pamäti, že ide o vzťah medzi dvomi fyzickými osobami. Tým by sa potvrdili informácie o tom, ako funguje slovenská politika, že financovanie strán a ich kampaní ide cez tretie osoby, a teda mimo oficiálneho účtovníctva strán,“ dodala.