Kým zamestnanci dostávali v priemere 750 €, riaditelia spoločností sa na niekoľkotisícové príjmy sťažovať nemuseli.
Katastrofálne hospodárenie železničných spoločností ovplyvnila najmä kríza. Tak radi argumentujú ich šéfovia. No na ich výplatnej páske sa kríza zrejme neprejavila. Kým v roku 2008 dosiahla štátna Železničná spoločnosť Cargo zisk 2,7 mil. €, o rok neskôr sa prepadla až do straty neuveriteľných 126,6 mil. €! Príjem vtedajšieho šéfa spoločnosti Mateja Augustína sa však napriek tomu nezmenil. V minulom roku si prilepšil o takmer 88-tisíc €.
Nedarilo sa ani štátnym Železniciam SR, ktoré vlastnia napríklad koľajnice. Tie vykázali až 2,5-násobne vyššiu stratu než rok predtým. Riaditeľ ŽSR Štefan Hlinka však zarobil o približne 25-tisíc € viac v porovnaní s rokom 2008. Lepšie obstála Železničná spoločnosť Slovensko, ktorá je vďaka šikovným účtovníkom zisková a plánuje aj nakúpiť nové vlaky. Šéf ŽSS Milan Chúpek si medziročne polepšil o 38 044 €.
„Minister dopravy Ján Figeľ zhodnotil prácu niektorých šéfov spoločností s majetkovou účasťou štátu tak, že ich hneď v prvých dňoch odvolal. To sa týkalo aj šéfov Železničnej spoločnosti Cargo. Ministerstvo dopravy bude robiť opatrenia smerujúce ku konsolidácii železničných spoločností,“ reagoval hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.
Ako hospodárili v roku 2009
Železničná spoločnosť Cargostrata - 126,6 mil eur Matej Augustín, šéf Cargo rok 2009: príjem 87 619 eur |
Železničná spoločnosť Slovenskozisk - 27,15 mil. eur Milan Chúpek, šéf ŽSS rok 2009: príjem 145 786 eur
|
Železnice Slovenskej republikystrata - 90,9 mil eur Štefan Hlinka, šéf ŽSR rok 2009: príjem 137 630 eur |
Ste spokojní so službami železníc?
V akom prostredí ste dnes cestovali, ako vyzerá stanica, na ktorej čakáte? Pošlite fotografie so svojimi skúsenosťami na tip@novycas.sk.