Nevkusná prístavba zmizne, pôvodná historická budova dostane novú fasádu a mestská hromadná doprava povedie pod zemou. Prvá fáza prestavby sa má začať už začiatkom budúceho roka.
„Priestor pred Hlavnou stanicou bude priamo napojený na novú staničnú halu, ako aj chodbu vedúcu k jestvujúcim nástupištiam,“ povedal Michal Kozár, projektant z frmy IPR Slovakia. Celková dĺžka výstavby sa odhaduje na tri roky, pričom jej prvá fáza sa má začať už v prvom štvrťroku 2011.
K výške nákladov na rekonštrukciu sa predstavitelia stavebnej spoločnosti vyjadriť nechceli, odhady sa pohybujú okolo 200 miliónov €. Pôjde o jeden z najväčších a najnáročnejších stavebných projektov Bratislavy za posledné desaťročia. Projektanti naplánovali na prvú fázu výstavby podzemnú železničnú halu, administratívnu budovu, ako aj nákupné centrum s obchodmi, diskotékou, bowlingom či kinom.
Súčasťou rekonštrukcie bude aj vybudovanie podzemných i nadzemných parkovísk s kapacitou približne dve- tisíc miest. „Prestavba sa netýka nástupíšť či samotných koľají. Tie zostanú neporušené,“ dodal Kozár.
FOTO: Budova bratislavskej železničnej stanice po rozsiahlej rekonštrukcii.
Veľké zmeny v doprave
Najväčšie zmeny nastanú v organizovaní dopravy, keďže sa vybudujú mimoúrovňové križovatky. Električkovú trať projektanti zapustia v úseku od Štefanovičovej ulice do podzemia. „Rovnako bude pod úrovňou terénu vybudovaný terminál pre autobusovú či trolejbusovú dopravu. Pre peších vybudujeme podchod pod Šancovou ulicou a nadchod ponad Pražskú ulicu,“ povedal projektant Michal Kozár. Súčasťou dopravného riešenia sú aj nové cyklotrasy.