Na Slovensku nie sú železničné stanice práve miestom, kde vyťahujete fotoaparát. Naopak, svojou architektúrou, vnútorným i vonkajším prostredím vyvolávajú pocit, že treba čo najrýchlejšie ujsť. Naproti tomu vo svete existujú železničné stanice, kde sa zastavíte, s otvorenými ústami sa budete obzerať naokolo a lístok na vlak si tam budete chcieť ísť kupovať každý deň.
Antverpy, Belgicko
Európsky kontinent disponuje viacerými historickými železničnými skvostmi, jedným z najkrajších je stanica v Antverpách. Má prezývku Železničná katedrála, pretože skôr pripomína boží chrám ako stanicu. Pochádza z prelomu 19. a 20. storočia, je postavená v novogotickom štýle a cestujúci si najčastejšie fotografujú monumentálnu kupolu. Stanica má celkovo 4 podlažia a 14 nástupíšť.
Bombaj, India
V Bombaji nesie železničná stanica meno Chatrapati Shivaji, co bol slávny indický maharadža. Impozantnú budovu otvárala v roku 1887 samotná anglická kráľovná Viktória (vtedy sa stanica nazývala Victoria Terminus) pri príležitosti 50 rokov jej vládnutia. Rovnako ako v prípade stanice v Kuala Lumpure aj tu ide o kombináciu viktoriánskej neogotiky a tradičnej indickej architektúry. Od roku 2004 na stavbu dohliada UNESCO.
Kazawa, Japonsko
Hoci železnica cez Kanazawu prechádzala už v roku 1898, železnicná stanica, ako ju môžeme obdivovať v súčasnosti, vyrástla v roku 2005. Hlavný vchod tvorí štrnástmetrová japonského hudobného nástroja - bubna tsuzumi, ktorého tvar pripomína. Ako obrovský dáždnik sa zasa javí hlavná hala. Má názov Motenashi, čo znamená Vitajte, a na jej stavbe bolo použitých približne 3000 sklenených tabúľ.
Kuala Lumpur, Malajzia
Ako v zámku sa budete cítiť, keď pricestujete do železničnej stanice v Kuala Lumpure. Vznikla na mieste pôvodného dreveného nádražia pred sto rokmi. Keďže krajina bola vtedy súčasťou britského impéria, v architektúre sa mieša Západ s Východom (vežičky, oblúky...). Stanicu neskôr prestavali a rozšírili.