Nový Čas včera zisťoval, ako nové predpisy rešpektujú vodiči jazdiaci medzi Bratislavou a Trnavou. Väčšina z nich sa na seba tlačila a problém prejsť mala aj sanitka.
Najčastejším dôvodom tragických nehôd na diaľnici je nedodržanie bezpečného odstupu. „Po novom by vodiči mali rešpektovať 70-metrové rozostupy. Keď som sa však bol pozrieť na diaľnicu, väčšina šoférov príkaz nedodržiavala. Mnohí pri šoférovaní telefonovali, autá jazdili od seba aj desať metrov a v prípade zrážky by tak nastala reťazová havária,“ povedal dopravný analytik Jozef Drahovský.
Popri diaľnici sú rozmiestnené stĺpiky vzdialené od seba približne 50 metrov a šoféri by sa mohli orientovať práve podľa nich. Nedodržanie odstupu je ľahkým dopravným priestupkom a policajti ho môžu pokutovať sumou 60 €. Podľa dopravného experta však nie je šťastným riešením zníženie maximálne rýchlosti zo 130 km/h na 110 km/h. „Povedie iba k zhusteniu premávky a nervozite u vodičov,“ myslí si Drahovský, pričom sa obáva kolíznych situácií pri preraďovaní z pruhu do pruhu. Už totiž nebude platiť, že pravý pruh je najpomalší.
Pri smrteľných nehodách navyše takéto obmedzenie rýchlosti nie je podstatné. Národná diaľničná spoločnosť sa súčasne rozhodla najkolíznejšie miesta vyznačiť na stredovom betónovom zvodidle oranžovými a čiernymi terčíkmi.
Novinky na trojprúdovej diaľnici
1. Zvýšenie počtu núdzových odstavných plôch.
2. Informácia o SOS telefónnom čísle na každom kilometri.
3. Povinný maximálny odstup medzi vozidlami 70 m.
4. Zníženie rýchlosti zo 130 km/h na 110 km/h.