Končiť tu budú prímestské vlaky z Pezinka či Trnavy, neskôr aj medzinárodná doprava. Obnova trate je jedným z troch projektov Integrovaného dopravného systému za asi 500 miliónov eur, ktoré budú financované z eurofondov.
Najzložitejšou časťou podzemnej železnice bude vybudovanie 2,5-kilometrového tunela. „Pôjde v hĺbke 16 metrov a ukončený bude dvomi nástupišťami s dĺžkou 400 metrov,“ tvrdí minister dopravy Ján Figeľ. V prvej fáze by tu mali končiť vlaky z Pezinka, Trnavy, Galanty a zo Senca, neskôr sa pripoja aj z Dunajskej Stredy a Podunajských Biskupíc. Ráta sa, že počas špičky by mali premávať v 15- až 20-minútových intervaloch. „Cieľom projektov je, aby bola odľahčená doprava v Bratislave a okolí. Bude vytvorená alternatíva k automobilovej doprave,“ tvrdí župan Pavol Frešo.
Náklady na obnovu trate Bratislava Predmestie – Bratislava Filiálka by mali byť 400 miliónov eur, stavba by mala byť dokončená v roku 2015. Je pravdepodobné, že v budúcnosti tadiaľto budú premávať aj medzinárodné vlaky. Projekt integrovanej dopravy ráta napríklad aj s vybudovaním záchytných parkovísk.