Do štyroch rokov pribudne koľajová dráha spájajúca električkami a vláčikmi centrum s Petržalkou. Prvá časť bude viesť zo Šafárikovho námestia na Bosákovu ulicu. Obnovený bude aj železničný úsek spájajúci Bratislavu-Predmestie so stanicou Filiálka. Takmer 500 miliónov eur na celý projekt dá Európska únia.
V najbližších rokoch bude v hlavnom meste rušno. Realizovať sa tu bude výstavba nosného dopravného systému, ktorý je rozdelený do niekoľkých projektov. Prvým z nich bude koľajová trať z Hlavnej stanice po petržalský Janíkov dvor, začínať sa bude úsekom od Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu. Rekonštrukcie by sa tak konečne mal dočkať aj Starý most, ktorý je už vyše roka zatvorený aj pre MHD.
Po novej koľajovej trati budú môcť premávať električky aj ľahké vláčiky tram-train. „Vlaky by mali slúžiť aj pre región, priviesť ľudí do mesta. Zároveň v budúcnosti budú môcť ísť až do tunela pod Dunajom, ktorý by mal spájať stanicu Bosákova so stanicou Filiálka,“ hovorí Jozef Uhler, predseda mestskej dopravnej komisie.
Realizácia ani termín projektu pod Dunajom ešte nie sú isté, istý je však 2,5-kilometrový tunel pod obnovenou železničnou traťou Bratislava-Predmestie - Bratislava-Filiálka. Náklady na obnovu trate by mali dosiahnuť 400 miliónov eur, stavba by mala byť dokončená v roku 2015. Najprv by tu mali končiť vlaky z Pezinku, Trnavy, Galanty a zo Senca. Postupne pribudnú vlaky z Dunajskej Stredy a Podunajských Biskupíc. „V rámci projektov financovaných z EÚ je schválená aj výstavba siedmich prest pových terminálov integro- vanej dopravy do roku 2015,“ tvrdí Uhler. Ich výstavba bude stáť 21 miliónov eur a budú na miestach Devínska Nová Ves, Lamačská brána, Patrónka, Mladá garda, Martinský cintorín, Ružinov a Vrakuňa.
Trasa električky z Petržalky
(po kliknutí sa vám obrázok zväčší)