Vyplýva to z návrhu nových pravidiel, ktoré dnes prijala Európska komisia pre celú EÚ. Členské štáty budú mať podľa návrhu dva roky na zosúladenie vnútroštátnych noriem s novými pravidlami. Technické kontroly budú musieť byť v súlade s novými pravidlami od roku 2016, informoval TASR hovorca Zastúpenia EK v Bratislave Andrej Králik.
Opatrenie v rámci EÚ sprísňuje systém kontroly technického stavu vozidiel a rozširuje jeho pôsobnosť. Schváliť to však ešte musí Európsky parlament.
Na Slovensku tak podľa nových pravidiel bude musieť prejsť STK každoročne auto staršie ako šesť rokov. Podobná povinnosť sa bude týkať aj starších motocyklov a skútrov.
Pri každej technickej kontrole sa pritom budú zaznamenávať kilometre, čo má pomôcť v boji s manipuláciou s počtom najazdených kilometrov. Podľa správy EK technické poruchy majú veľký podiel na nehodách. Spôsobujú šesť percent všetkých dopravných nehôd, čo každoročne predstavuje 2000 smrteľných zranení a oveľa viac zranení, ktoré nekončia smrteľne. Osem percent všetkých nehôd motocyklov súvisí s technickými poruchami.